Roken en rookwaren Bali & Lombok

Hi,

Wij maken een tussenlanding op Dubai, mag je daar roken?
Vanuit Dubai moeten wij overstappen op Jakarte, mag je daar roken
Wie kan mij vertellen hoe er in Bali en Lombok wordt omgegaan met roken?
Zijn er sigaretten verkrijgbaar en zo ja, wat is de gemiddelde prijs daarvan?

ps ik weet dat het een slechte gewoonte is maar ja…

Groetjes Ursula

Alle luchthavens zijn voorzien van een of meerdere rokersruimtes. Sigaret opsteken is vaak niet nodig: Even naar binnen stappen, diep ademhalen en je haalt voldoende rook (en andere rotzooi) naar binnen om weer een paar uur van je levensverwachting af te strepen.

Op Bali en Lombok (feitelijk in heel Indonesie) rookt men overal, zelfs onder het bordje “verboden te roken”. Het verbod op roken in publieke ruimtes wordt - net zoals zoveel andere regels - niet gehandhaaft.

Sigaretten zijn overal verkrijgbaar, en de prijs varieert van ca. Rp. 7,000,- per pakje (lokale merken) van 20 stuks tot Rp. 12,000,- (voor sommige pakjes import sigaretten zoals Marlboro, Lucky Strike, Dunhill, etc.).

Ik sluit me aan bij het bovenstaande; overal in Indonesie zijn sigaretten te verkrijgen tegen, wat ze in Nederland zouden noemen, spotprijzen. Voor de niet rokers is het vragen naar een rookvrije kamer in een hotel een aanrader. Niet dat ze die altijd hebben, maar het is het proberen waard.
Gelukkig is het vaak warm in Indonesie en wordt er veel buiten geleefd en dus ook gerookt.

De trend in duurdere hotels is dat men zich steeds meer en meer gaat conformeren aan de internationale normen. Dat een Indonesiër zich daar niet aan wenst te houden heeft te maken met zijn of haar lak hebben aan alle wetten. Kijk eens naar het achterlaten en wegwerpen van vuilnis…:beef: