Dit jaar gaan ik en mijn ouders naar Kenia (Mombasa/Diani beach)…
Maar we zijn alledrie flinke stoomboten m.b.t. roken.
Nu heb ik al uitgezocht of ik mocht roken in het resort en dat mag.
Maaaar, is er wel tabak te koop in deze regio?
En anders eventueel op de airport?
Je kunt in het Diani Beach winkelcentrum sigaretten kopen en waarschijnlijk ook in het hotel (in Southern Palms i.i.g. wel).
Sportsman kost maar €0,70 en ik vond het prima te roken.
In het winkelcentrum zijn de prijzen iets lager dan in de hotels; in het winkelcentrum is het €0.70 per pakje en in het hotel €1. En wellicht op Jomo Kenyatta (airport) taxfree nog goedkoper.
I.i.g een behoorlijk prijsverschil met Nederland.
Ik heb die ervaring ook al meerdere malen mogen hebben, al is het wel een aantal jaren geleden…beter zal het hoogstwaarschijnlijk niet geworden zijn.
Wat ik wel opvallend vond, was dat ik veel meer last had van de politie toen ik me niet meer met toeristen bevond. Alleen met blanke toeristen merkte je niets van de corruptie en het lastigvallen door de politie. Eenmaal met “locals” werd het héél anders…
Het goedkoopste sigarettenmerk is TOPMAN, Kes 50 per pakje.
Ook in Mombasa mag je officieel niet roken.
In Nairobi zijn ze veel strenger, omdat het de hoofdstad en dus visitekaartje voor Kenia is.
In Mombasa stad, zou ik niet roken als ik jullie was, aan de kust: hakuna matata.
Valt een agent je lastig doe je alsof je neus bloed, je wist het niet.
Bied de agent ook een sigaretje aan, of een soda uit vriendelijkheid.
Wat betreft de politie, altijd vriendelijk blijven lachen, houd je dom, stel een aantal vragen, zoals: kunt U mij de weg wijzen waar ik wel mage roken.