Beste mensen,
half augustus gaan mijn vriend en ik een rondreis incl strandverblijf maken van 3 weken door Thailand. We houden van natuur, cultuur en strand. We willen alle hotelovernachtingen vanuit NL vastleggen, om optimaal te kunnen genieten van de vakantie. We houden van kleinschalige, B&B hutjes/accommodaties (authentiek/Thais) met zwembad.
Onze schema ziet er nu als volgt uit: Bangkok (3dagen), River Kwai (2 dagen), Ayutthaya (2 dag), Chiang Mai (6 dagen, incl 2 daagse trekking), strand locatie (6 dagen strand). Hebben jullie hier nog eventueel tips over?
Roep om tip 1:
Bangkok: we zijn op zoek naar een kleinschalig hotel met zwembad. Ik heb op het forum gelezen over Atlanta Hotel. op de website ziet het er wat smoezelig uit en zien de bedden eruit of je op een blok beton moet liggen. Hoe is dit in werkelijkheid? En zijn de bezienswaardigheden lopend te bereiken?
Wat raden jullie aan om te overnachten?
Roep om tip 2:
Voor de trip naar River Kwai willen we overnachten in de River Kwai Floatel Jungle Rafts. Is het lastig om vanuit Bangkok hier vervoer naar te krijgen?
Hebben jullie eventuele tips? (we willen nu de historische plekken bezoeken en de watervallen). Mij is aangeraden om vanuit River Kwai direct door te gaan naar Ayuttaya. Is dit een goede verbinding? Of kun je beter terug reizen naar Bangkok en vanuit daar de trein te pakken? We prefereren de dagtrein, aangezien je dan nog wat van de omgeving kunt zien ![]()
Roep om tip 3:
Wat is mooier om te bezoeken? Ayutthaya of Sukhothai? Heeft iemand tips voor een mooie accommodatie?
Roep om tip 4:
Welk eiland(en) is aan te raden? We houden van kleinschalige, Thaise accommodaties, met niet meer dan 70 kamers. (budget rond €70,- pkpn). We willen zeker duiken, 1x een fullmoonparty meemaken en verder veel relaxen en genieten van rust, natuur en elkaar ;-).
Alvast bedankt voor hopelijk veel en nuttige reacties!!!:chin:
groetjes Marjolein