hallo…
ik ben 22 jaar en ben getrouwd en heb 2 kinders 1 van 3 jaar en 1 van 6 jaar
ik wil heel graag naar het buitenland met mijn vader(65jaar)
hij is jarennnn geleden naar romenie geweest en wil graag weer eens terug maar hij weet er weinig meer van…
kan iemand mij advies geven
ik weet niet eens of het wel verstandig is mijn kinders mee te nemen’
en waar we het beste heen kunnen gaan in romenie en waar we kunnen slapen en we willen wel graag er met de auto naar toe gaan
en willen wel rond neuzen in romenie we zijn niet van plan die dagen dat we er zijn op de bank te gaan hangen
hoop dat iemand mij advies kan geven
ps omdat het daar zo arm is wat ik uit verhalen kan halen
als ik er toch heen ga kan ik dat wat kleinigheids mee nemen dus geen vrachtwagens vol maar gewoon iets wat de kinderen ofzo iets aan hebben
[quote=“vlindertje88, post:1, topic:82747”]
hallo…
ik ben 22 jaar en ben getrouwd en heb 2 kinders 1 van 3 jaar en 1 van 6 jaar
ik wil heel graag naar het buitenland met mijn vader(65jaar)
hij is jarennnn geleden naar romenie geweest en wil graag weer eens terug maar hij weet er weinig meer van…
kan iemand mij advies geven
ik weet niet eens of het wel verstandig is mijn kinders mee te nemen’
en waar we het beste heen kunnen gaan in romenie en waar we kunnen slapen en we willen wel graag er met de auto naar toe gaan
en willen wel rond neuzen in romenie we zijn niet van plan die dagen dat we er zijn op de bank te gaan hangen
hoop dat iemand mij advies kan geven
ps omdat het daar zo arm is wat ik uit verhalen kan halen
als ik er toch heen ga kan ik dat wat kleinigheids mee nemen dus geen vrachtwagens vol maar gewoon iets wat de kinderen ofzo iets aan hebben of mag dit niet ik heb echt geen idee
en welke maand kan ik het beste gaan
Dag Vlindertje
Ik bezoek Roemenie al 20 jaar
Stuur mij een prive mail en ik zal je goede informatie geven over verblijf daar
Barend
Reken op drie dagen om je bestemming in Roemenië te bereiken per auto vanuit NL. Je moet onderweg wel een paar keer een vignet kopen anders komt er later thuis een boete op de mat.
De kinderen kunnen gewoon mee hoor, je moet wel goed op ze letten natuurlijk. Het gaat er allemaal wat minder georganiseerd aan toe dan hier in NL.
Roemenië is een groot land en er is van alles te doen, als je aangeeft wat voor activiteiten je leuk vind is het wat makkelijker om tips te geven.
Wat Edwin zegt: Roemenië is groot. Je zegt dat je er met de auto heen wilt. Met kinderen idd. 2 - 3 dagen. Dan kan je (dus) het beste links-bovenin beginnen bij Oradea. Dat is een stad die de moeite waard is. Het is maar net wat je wilt: natuur of cultuur?
natuur: rond Oradea liggen natuurparken. Iets verder weg: Beliş (Cluj) met erg mooie bergen etc. Het Apusenigebergte (Alba) is ook prachtig, want het zijn de uitlopers van de Karpaten.
cultuur: Timişoara is ook erg mooi, maar ligt ook iets verder weg.
Wat ik wil zeggen: natuurlijk kan je naar (bijvoorbeeld) de Zwarte Zee gaan, maar dan ben je nog 2 dagen aan het rijden (een enkeltje)…
Kinderen is over het algemeen geen probleem, hoor!
Waarom niet vliegen met wizzair… is veel goedkoper dan met de auto…
En dan een auto huren…
ik ben 2 weken geleden er geweest…
20 euro retour vliegen… 7 dagen auto huren 135 euro ( vw polo )
Ik denk heel verstandig
Je kunt nu van eind april ook vliegen met Wizzair vanaf Eindhoven naar Boekarest ( Banesa )
Barend
Wij waren vanaf weeze gevlogen naar cluj napoca…En dan verder gereden waar we moesten zijn…
Ik ben ooit eens met de auto gegaan… Dat is gewoon niet te doen… Tenzij je er een grote uitstap van wilt maken…En bij de grenz trekken ze je hele auto overhoop om te controleren…
Bij de grens trekken ze al lang niet meer je auto overhoop. Roemenie is al een aantal jaren bij de EU en vervoer van personen en goederen is vrij, enkel een (snelle) paspoortcontrole. Zodra ze binnen Schengen komen, is er ook geen paspoortcontrole meer.
Begin dan met een verblijf op camping Eldorado in Gilau bij Cluj Napoca, om alle mooie dingen als Belis meer, Apusenigebergte, enz. te bezoeken. Op de receptie informeren ze je uitvoerig over de regio en zijn fotoboeken ter inzage. Je kunt met professionele gidsen grottentrips maken, raften en jeepsafaries in het Apusenigebergte maken (o.a. naar de op één na grootste ijsgrot met gletsjer van Europa), paardenkartrips maken, zwemmen op de camping of (berg)wandelen Kijk maar even op de website www.campingeldorado.com/nl.
Inderdaad erg goedkoop, maar de prijs wisselt naargelang de periode van reizen. Vanaf Weeze en Dortmund rechtstreekse vluchten naar Cluj. Auto kun je huren bij PHP Rent a car in de aankomsthal vanaf 19 euro/dag 5 persoons Logan. Je bent dan ook vlak bij camping Eldorado in Gilau.
Hey, Vlindertje,
Ik zie niet wat uw probleem is; eten: zoveel als je maar wilt; slaapgelegenheden: van “zimmer frei” tot 5-sterren hotels. U hoeft niets op voorhand te reserveren; op de grote invaalswegen zult u veel slaapgelegenheden vinden.
Kinderen zijn overal welkom. Uw vader zal ook een speciale behandeling (goed, bedoel ik) krijgen. Ze hebben tegenwoordig “malls” bijna in elke groot stad, wel ietje buiten het stad, waar u vindt wat u wenst.
Ik heb 28 jaar in Roemenië gewoond (volgend jaar ga ik terug op familiebezoek) en ik ken Roemenië een beetje. Maar als u nog vragen hebt, “just shoot”:wereld:
Inderdaad, Vlindertje. Nu juist kun je goed naar Roemenië gaan. Voor de prijs hoef je het niet te laten! Je vader zal zien, wat er inmiddels is veranderd. In Cluj Napoca heb je meerdere grote malls. Deze grote winkelcentra vind je in Nederland niet en je kunt er van alles krijgen. Ook op meerdere campings kun je goed terecht. Je hoeft niet van te voren te reserveren en kunt gaan en staan waar en hoelang je wilt, dat is pas vrijheid! Geen verplichtingen omtrent je verblijf. Bekijk maar eens de website http://www.campingeldorado.com/nl en je zult versteld staan van de lage prijzen en de vele voorzieningen, ook voor de kinderen. Je kunt er een huisje of een luxe appartement huren en aan het strand bij het natuurbad is het goed toeven, terwijl de kinderen in de speeltuin zich uitstekend vermaken. Ook is er een verwarm buitenbad voor mensen, die niet van natuurwater houden en gechloreerd water prefereren. In het restaurant kun je uitstekend a la carte eten, of goedkope afhaalmaaltijden bestellen. Als je nog twijfelt, stuur maar via de website een mail voor info.:vak02:
Hoi Sopirla.
Ik zie dat je 28 jaar in Roemenië gewoond hebt. Hoe is dat bevallen?
Mijn vriend is Roemeens en ik ben er al een aantal keer geweest, maar ik moet zeggen dat ik de “luxe” soms wel mis hoor. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je zit, alhoewel ik het een ontzettend mooi land vind met veel mogelijkheden.
Soms denk ik eraan om samen met hem richting Roemenië te vertrekken, maar vraag me af hoe het zit met werkvergunningen,werk vinden,huisvesting e.d.
Zou je mij willen mailen via kimkuijper@gmail.com ?
Groetjes,
Kim !