Roemenië: Tips? (ukraine, Polen Etc. Ook!)

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen begin augustus met een enkele vliegreis vertrekken naar Boekarest om vervolgens rond te reizen en met de trein weer terug te gaan naar Nederland (ca. 3/3,5 week).

Zijn er mensen met goede tips voor Roemenie (mag echt overal over gaan!)? Waarschijnlijk gaan we 1,5 week door Roemenie en dan via de Ukraine of Slowakije (en Hongarije) naar Polen/Duitsland en weer retour naar huis.

Graag zou ik Slowakije zsm door willen om in Polen uit te komen (Krakow), want vorig jaar zijn we al door Slowakije geweest met de trein. De route maakt me niet zoveel uit (tips?), maar we willen niet overnachten in de trein. Een optie is om te overnachten in Zilina, maar zit hier wel wat???
Ik ben heel benieuwd of iemand ons nuttige tips kan geven, zou erg fijn zijn. Ook mensen die meer kunnen vertellen over de Ukraine zouden me heel blij maken, want ik weet er helemaal niks van! Lviv???

Alvast hartstikke bedankt!!!
Mirjam
Miabelle@zonnet.nl

wij hebben een huis in roemenie mijn vader komt er elk jaar en ga niet in de grote stad hangen maar ga naar de natuur. de mensen zijn heel erg gastvrij en het is een heel mooi land. en heel erg verandert. groetjes elly

Hoi,
ik verblijf voor een jaar in roemenie. Ik ben zonet voor een 2 weken in het zuiden geweest, en ik raad het je daar aan. Zoals al gezegd werd: zoek de kleinere dorpjes op: vriendelijke mensen, prachtige natuur…daar zie je nog het echt roemenie. Ik zou je dus aanraden om naar de straak van de donau-delta te gaan. Of indien je vanuit roemenie naar oekraine reist, kom je ook in een mooi stuk van het land: maramures. Ook zeker de moeite waard.
Indien je nog wat meer wil weten, vraag me maar.

groetjes,
joke