Roadtrip Centraal-Zuidoost Europa

Van de zomer wil ik een roadtrip maken door Centraal-Zuidoost Europa; Wenen, Bratislava, Budapest, Zagreb, Porec, Verona, Milaan.
Ik ben van plan om een tent mee te nemen, maar liever slaap ik in een ho(s)tel of bb.
Wat zijn jullie ervaringen om in deze plaatsen een slaapplaats te vinden op het laatste moment?
ik wil namelijk niet gebonden zijn aan hotel/ camping reserveringen…

zijn er nog meer mensen die een soort gelijke rondreis gaan maken?
graag hoor ik jullie ervaringen!!!

Het is niet uitgesloten dat ik deze zomer weer in de auto stap voor een flinke rit, maar wat wil je precies weten? Hotels kan je via b.v. booking.com tot enkele uren te voren nog wel boeken. Met hostels + B&B heb ik geen ervaring.

Waarom pak je Roemenië niet mee?

Weet niet hoe lang hij/zij de tijd heeft, maar Roemenië ligt best wel redelijk uit de route met waar hij/zij naar toe wilt.

Valt heel erg mee hoor, het grenst aan Hongarije en ook bijna aan Slowakije, landen waar de TS zo wie zo al heen wil :slight_smile: Voor een roadtrip is Roemenië echt een geweldig land. :slight_smile:

Zei het meer omdat hij/zij naar Budapest wilt en daarna naar Zagreb. Dan ligt Roemenië wel de andere kant op. Heb nog even goed gekeken naar de kaart. Het zou overigens wel mogelijk zijn hoor ben ik wel mee eens.

Vanuit Roemenie is Zagreb geen logisch vervolg, maar vanuit Roemenie kan je b.v. wel richting Servie. Ook wat langere rondjes zijn via Roemenië mogelijk, denk aan noord over Oekraïne of zuid over Bulgarije/Griekenland, die laatste twee zijn dan wel van een ander niveau.

De TS moet één natuurlijk allemaal zelf beslissen. Ik draag alleen een suggestie aan vanuit mijn ervaring met roadtrips in Europa. Roemenië is een prachtig land. :slight_smile:

Dat klopt dat diegene het helemaal zelf moet beslissen. Vanuit Servie kan je ook zo naar Zagreb dat is geen probleem.

Had het wel begrepen dat je een suggestie deed. Ik zat meer met de route in mijn hoofd :wink:

Ook kwa route is Roemenië/Servië een logische uitbreiding, TS geeft immers aan een roadtrip te willen maken door “Centraal-Zuidoost Europa”.

Heb je zelf nog suggesties voor de TS? Ervaring met roadtrips?

Als suggesetie zou ik Slovenië er eventueel bij doen. Roadtrips heb ik niet super veel ervaring mee. Reis graag rond. Maar meestal in 1 land. Vorig jaar dan iets meer dan 6000 Km gereisd totaal door Denemarken, Zweden en Noorwegen. Al kom je daar best wel snel aan daar.