Roadtrip

Hallo,
Ik ben van plan om samen met 2 vrienden komende zomer een 3 tot 4-weekse roadtrip met de auto te gaan maken door Oost-Europa. We zijn van plan om grotendeels deze route aan te houden:

Amsterdam – Praag – Krakau – Lviv – (Karpaten?) (misschien Kiev en Odessa) – Boekarest – Belgrado – Sarajevo - Rijeka (via Zagreb?) - Ljubljana - Amsterdam

Wie heeft er voor ons nog tips aangaande plaatsen/bezienswaardigheden, uitgaanstips welke we absoluut niet mogen overslaan. (Het liefst welke enigszins op de route liggen). Of wat we wellicht beter wél kunnen overslaan?! Zijn er verder nog zaken waar we aan moeten denken voor bepaalde landen? Alle tips zijn welkom!!!
Alvast bedankt!!
Stefan

Volgens mij is Rijeka een grote tegenvaller, maar dat hangt er natuurlijk vanaf wat je er wilt doen. Wij zijn 2 jaar geleden van plan geweest hier te stoppen voor een overnachting, maar toen ik al het ‘beton’ zag had ik mijn zin verloren. Het zag er erg troosteloos uit namelijk.
Maar ik ben er zelf uiteindelijk niet geweest en mijn ervaring is puur gebaseerd op een autorit langs/door de de stad.

Dubrovnik daarentegen schijnt prachtig te zijn. Dat is wel een stukje verder, maar als je dan toch al in die richting bent. Ook over Zagreb heb ik positieve verhalen gelezen (!)