Ik wil altijd nog een keer naar Roemenië maar ik heb geen idee waar de vakantieplekken zitten, heb wel begrepen dat veel delen erg arm zijn. Waar kun je leuk op vakantie in Roemenië?
Roemenië is een erg mooi vakantieland in opkomst. Vooral de Zwarte Zee kust schijnt echt de moeite waard te zijn. Ook de Donaudelta in het Karpatengebergte moet mooi zijn. Naar wat ik hoor gaat Roemenië in een rustig tempo naar iets als Turkije groeien, topbestemmingen voor toeristen dus. Er is nog veel armoede inderdaad, en dat maakt reizen naar Roemenië goedkoop.
Als je wat goede paginas nodig hebt:
Hier vind je veel informatie over bezienswaardigheden in de steden (cultuur vooral dus)
Hier wat informatie over wat badplaatsen
Hoi
Ik kan zeggen: Roemenie is een geweldig vakantieland.
De natuur is prachtig en gevarieerd, goedkoop en goed te bereizen. Ze hebben goede treinverbindingen door bijna het hele land. De bergen in Transylvanie zijn echt mooi, steden als Sibiu, Sighisoara, Brasov en Cluj zijn ook zeer zeker de moeite waard.
Ben er zelf niet aan toegekomen, maar van horen zeggen zijn ook de zwarte zee, de donaudelta en de kloosters in het noordoosten erg mooi.
Mijn ervaringen in Roemenie en foto’s staan op mijn website
Http://members.chello.nl/j.m.veen
Over de armoede. Ja, die is er zeker, vooral als je naar het platteland gaat.
Maar ook in de stad heb je wel straatkinderen die bedelen. Met name Roma (zigeuners) die door de bevolking erg gediscrimineerd worden.Soms wel moeilijk om te zien, maar de mensen zijn ook erg vriendelijk en gastvrij.
Zijn de treintickets duur als je ze daar koopt? wij gaan namelijk ook naar Roemenie en Bulgarije van de zomer, maar weten niet of we nu een interrail kaart moeten aanschaffen, of dat het goedkoper is zonder
groetjes
Het openbaar is net als alles daar spotgoedkoop.
http://www.romaniatourism.com/while.html
Dit gaat over binnenlands vervoer. Elders op de site is nog meer handige info te vinden.
harstikke bedankt dit kan ik zeker gebruiken
groetjes
roemenie is een prachtig land mooie natuur maar ook het gezellige uitgaans leven. ik heb 9 weken in brasov stage gelopen en een onwijs leuke en leerzame tijd gehad. ga zeker nog eens terug.
groetjes
Vorigjaar ben ik voor 3 maanden in Boekarest geweest, en ik kan je vertellen: ik vond het er geweldig! je kan super goedkoop uiteten en te stappen! club twice is daarbij zeker een aanrader.
verder is er in boekarest nog wel veel armoede, maar ik ben van deze stad gaan houden!
in juni ga ik weer terug, dit keer voor 7 maanden en dat zou ik niet doen als ik het zo’n verschrikkelijke stad vond!