Roemenië als vakantieland

In Nederland staat Roemenië niet echt bekend als vakantieland maar meer als een armoedig en niet zo schoon land. Ik vind dat RO wel heel veel potentiële heeft om een leuke vakantie bestemming te worden. Daarom vraag ik me af, wat zou Roemenie moeten doen om zich positief op de kaart te zetten? Wat denk je dat Nederlandse toeristen naar Roemenie zal lokken?

Boek in ieder geval een rondreis of stedentrip om zo meer van het land te kunnen zien.
Mooie website: www.ten2ten-reizen.nl

www.paspoortroemenie.nl vraagt zich dat ook af.Wij geven heel veel informatie voor een bezoek aan Roemenie en overleggen dit probleem ook met de Roemeense Ambassade. info@paspoortroemenie.nl

Beste Samdora, je hebt gelijk, Roemenië is niet zo bekend als vakantieland. Maar…ik ben in Roemenië geboren en daar 28 jaar geleefd; ik kan u garanderen dat je een goedkope en mooie vakantie zult hebben. Als u geinteresseerd bent, antwoord me wat zijn uw interesses (natuur, architectuur, etc) en ik zal u wijzen waar te vinden zijn.
Ik ga zelf volgend jaar op familiebezoek.

Ik vind dat zelf nog een van de voordelen van Roemenië: het is (nog) niet zo overvol toeristen.
Wat mij betreft IS het al een fantastisch vakantieland: wil je bergen? wil je zee? je kan het zo gek niet bedenken of het is er :vak02:

Beste allemaal
Als we (mijn echtgenoot en ik) een vreemd land bezoeken en we willen vrijheid, dan huren we een auto en we zijn weg. De route leggen we thuis vast en de rest, zien we wel.
Volgens mij, het is de enige manier om onafhankelijk een land, welke dan ook, te bezoeken, voelen, proeven, contacten leggen en dingen zien die een georganiseerde reis niet kan laten zien; met hun gaat je de alom bekende en ultra toeristische plaatsen bezoeken, mooi, in een rij !!

Roemenië is niet meer zo goedkoop als 10 jaar geleden; we zijn daar getrouwd in 1991 en onze trouw heeft toen 180$ gekost (taxi’s, verschillende kamers in een hotel, een reuze menu, mijn kleed, enz).
Vandaag de dag de prijzen aan de pompstation zijn vergelijkbaar met onze. Er zijn nog dingen die goedkoop zijn: eten, transport, juwelen, sigaretten, laptops, GSM’s enz. Maar wat je nu hebt, had je 10 jaar geleden niet : KEUZE in alles.