Vakantie aan de Zwarte Zee

Wij komen geregeld in Roemenie en overwegen volgend jaar richting de Zwarte Zee te reizen. Heeft iemand tips of aanraders m.b.t. accomodaties, zoals hotels, appartementen of vakantiehuizen?

De lengte van de zwarte Zee kust op Roemeens grondgebied is relatief kort. Daarvan beslaat de (overigens prachtige) Donaudelta ook nog eens het hele noordelijke deel.

Noordelijk van Constanta begint dan het strandvakantie gebied, er is daar een strook land door de zee en daar staan heel veel toeristen hotels op gebouwd, ik was daar deze zomer een paar dagen en ondanks dat ik genoten heb, zal ik dat deel van de kust waarschijnlijk niet gauw weer als bestemming kiezen.

Zo’n 40 km ten zuiden van Constanta ligt het dorp Olimp, daar heb ik heerlijk vis gegeten bij een aan het strand gelegen restaurant genaamd Popasul. Het strand was daar schoon en met een prachtig zicht op de Zwarte zee. Dat restaurant kan ik trouwens aanraden, wel een beetje netjes aankleden en pas ook op voor de trein die welhaast bijna over de drempel rijd! Mocht ik ooit nog eens in Roemenië aan de Zwarte Zee kust gaan verblijven dan zoek ik waarschijnlijk iets in die omgeving, of zelf nog wat verder richting Bulgarije.

Nu moet ik wel even eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet van met touristen bevolkte stranden hou, terwijl anderen er juist weer gek op zijn. In Roemenië vind ik vooral Transsylvanië prachtig.

http://www.flickr.com/photos/drivingaroundtheworld/sets/72157624517762334/

Veel plezier!

Bedankt Edwinvanadam, voor je bericht.
Transsylvanië zijn we al heel vaak geweest en is idd ook een aanrader… Omdat we daar, mede vanwege hulpverlening, vaak blijven hangen, willen we eigenlijk eens een keer wat verder en dus combineren met Zwarte Zee/Donau Delta…

Hoi Pieter.

Op de website www.campings-in-roemenie.nl staan behalve campings ook af en toe huisjes en pensions vermeldt. Ook is er een gedeelte over de campings in Bulgarije.

Hartelijke groeten, Martin.

Ik ben met een aantal NL vrienden en een paar RO vrienden in Costinesti geweest aan de zwarte zee voor een week.

Als je van uitgaan houd en niet voor de natuur gaat, dan is dit een goede optie. Het strand is niet erg schoon, maar het uitgaansleven was echt geweldig. Heerlijk in van die clubs die er chique uit zien, maar toch goedkoop zijn, met daarbij Roemeense zomerse house. Geweldig. :nod:

Echter ben je dit zeker na een dag of 5 wel zat.

Gelukkig gingen we daarna weer naar Cluj, waar onze Roemeense vrienden studeren. Lekker 20 uur in de trein ofzo :p. En daarna een weekje in een huis in midden in de natuur met een riviertje erlangs. Weer totaal wat anders :smiley:

Ik heb het dan natuurlijk wel over de zomer, als het lekker weer is :slight_smile: