Wij reizen enkele jaren in voornamelijk nepal, india en zuid-oost azie.
Nu gaan wij in augustus vrienden bezoeken in odessa en zijn wij aan het kijken welke reisroute wij nemen.
Een optie is vliegen op Istanbul en dan langs de kust (zwarte zee) van turkye, bulgarije en roemenie naar odessa.
Maar toen ik de prijzen zag van hotels in bulgarije schrok ik eigenlijk wel.
Omdat wij heel lang reizen zijn wij redelijk beperkt qua budget en ik zie eigenlijk weinig hotels, b&b’s of guesthouses onder de €40 p/n
Kan iemand die regelmatig in bulgarije komt mij wat prijzen geven.
Zijn er goedkope opties in de kustplaatsen (kustplaatsen hoeven voor ons geen plaatsen te zijn met massa toerisme, sterker nog – liever niet), en zo ja “wat is dan goedkoop?”
wat zijn de kosten voor levensonderhoud in relatie met NL ?
Alle info is welkom
Heb je een Lonely Planet van Bulgarije gekocht ? Er is wel aardig uit te komen, zeker de prijzen in de restaurants zijn vriendelijk.
Ik overnachtte in Sozopol in een guesthouse (soort van…) voor 15 euro. En Sozopol ligt aan de kust, schitterend plaatsje.
Nesebar is ook mooi, maar daar kun je niet voor dat geld slapen. Door mekaar denk ik dat je voor 25 euro per nacht, wanneer je je reis goed voorbereidt, kunt slapen. Soms dus goedkoper, dan weer wat duurder.
Roemenie kost ongeveer hetzelfde. In Vama Veche (net over de grens met Bulg) kun je slapen in Elga’s Punk Rock Hotel. Prijs rond 20 euro.
De naam doet het ergste vermoeden, maar het is er schoon, en de gastvrouw en gastheer maken het gezellig.
En ik moet erbij zeggen: Het scheelt nogal of je begin of eind augustus deze trip wilt ondernemen, zit je in de piektijd, dan wordt het een echte uitdaging !
Bedankt voor de info. Zit nu in Azie en kan daar niet aan de LP komen.
Maar online ga ik er zeker wel in neuzen. Wij moeten begin augustus in odessa zijn dus willen wij rond juni/juli rondtrekken.
Het zijn de piekmaanden en daarom vrees ik ook het ergste qua prijzen.