In december ga ik 5 weken naar NZ, en eind december zit ik 4 dagen in de omgeving van Wanaka/Queenstown, en zou ik de Rob Roy Glacier willen bezichtigen.
Maar hoe geraak ik nu daar? De weg naar de start van de track @Raspberry Flat car-park, is onverhard (30km), en je moet een stuk of 7 “riviertjes” over, en indien het wat geregend heeft, geraak je er niet echt zonder gekke dingen te doen.
Je kan een guided track doen, maar dat kost NZ500 voor 2personen, wat ik echt wel veeeeel te veel vind.
Ik ben zelf vanaf Wanaka gereden, of eigenlijk gelift, en vanaf het begin van de track enkel het eerste deel gelopen. Glacier gezien en toen weer terug.
Ja, maar als het zou regenen, zou het toch problemen geven las ik overal.
Heb eergisteren eens een mailtje gedaan naar het hotel, en die mailde me terug dat die weg toch niet zo slecht was als ze allemaal zeiden. Je kon er zelfs met een ferrari naartoe rijden.
Dan maar een Ferrari huren zeker?
Wij waren blij met de 4x4 van de mensen waarbij we logeerde om er te komen. Toch wel wat riviertjes om doorheen te gaan, met een campertje (of Ferrari ;-)) was dat niet gelukt. Misschien dat liften idd een optie is. Er gaan genoeg mensen naar toe. Het is echt de moeite waard, een van de mooiste wandelingen die ik daar gedaan heb…
Jazeker, afgelopen januari (eind). Wij hadden topweer: 32 graden of zo. Maar de riviertjes die je over moest steken zou ik niet met een gewone auto of camper durven doe. Diepte viel wel mee maar er lagen behoorlijke rotsen in, weet niet of een normale auto daarvoor wel geschikt voor is…
Dit was de meest slechte weg die ik ooit gezien en gevoeld heb. De enige manier is veel gas dan voel je de hobbeltjes ook niet. Maar de track is wel een van de meest mooie.