we vertrekken deze zomervakantie voor 2 maanden naar NZ. Ik ben dus stilletjes aan de activiteiten aan het uitstippelen.
Kan iemand me vertellen welke van de 2 gletsjers het meest de moeite is om met een gids te bezoeken?
FOX vind ik mooier.
Ik zou wel aanraden om een helikopterlanding te doen. Dit is vrij duur maar op deze manier land je op het mooie blauw-witte gedeelte van de gletsjer en niet op het bruin grijze gedeelte onderaan.
Op de gletsjer maak je dan een wandeling met een gids en kruip je tussen de blauwe ijsgrotten.
Het is het geld absoluut waard. Dit was een van onze mooiste ervaringen in Nieuw-zeeland.
Wij hebben de helikoptervlucht gedaan op de Fox gletsjer en het was adembenemend.Je kan ook een vlucht nemen voor 3 gletsjers maar bij ons was de zichtbaarheid niet voldoende en vlogen ze maar naar 1 gletsjer.
Het verslag van onze vlucht kan je bekijken op volgende link:
[ame=“- YouTube”]YouTube- Nieuw zeeland Punakaki Fox glacier Quenstown Kings flyer[/ame]
Veel plezier ginder het loont de moeite.
Nog vragen?Mailen hé.
Guido
Ik heb hier net 3 maanden rondgereisd. Mijn ervaring is om Fox glacier zelfstandig te bezoeken. Je kunt lopen naar het begin van de glacier en dat is super mooi. Ik heb hier zelf ook een wandeling op de glacier gedaan onder begeleiding, maar dit is niet zo bijzonder.
Het is inderdaad aan te raden om een helikopter vlucht te doen, zodat je land op de gletsjer (lekker rustig en super mooi) en dan loop je door ijs grotten. Ik heb dit gedaan op Franz Josef glacier en vond dit zeker het geld waard!!
Dan nog een andere tip. Ga je richting Mount Cook? Bezoek dan ook even Tasman Valley. Dit is een hele mooie omgeving en je ziet hier ook een kleine glacier.