Ter voorbereiding op mijn reis naar Australie ben ik op zoek naar een goede road map. Ik heb vele verhalen gehoord over HEMA maps, maar er zijn nog vele anderen. Wat ik zoek is een goede algemene, gedetailleerde map over heel Australie.Wij reizen met een camper. Deze heb ik al gezien:
AA Road Atlas Australie(AA Publishing)
Australia Handy Atlas(HEMA)
Australian Touring Atlas(HEMA)
The Australian Touring Atlas(Explore Australie)
Welke van deze is aan te raden rekening houdend met onze reisomstandigheden? Of is er nog een andere die aan te bevelen is?
Wij hebben de AA Road Atlas Australia gebruikt. Prima ding, wel groot, maar zeer compleet en goed de weg mee kunnen vinden. De anderen die je noemt heb ik geen ervaring mee. Wij gaan volgend jaar weer en nemen dan zeker deze Road Atlas weer mee.
Je hebt de kleine en de grote Hema roadatlas. Wij gebruiken al jaren de kleine. Als je op verharde wegen blijft heb je hier genoeg aan. Omdat er nogal wat wegen in de loop der jaren verhard worden is geen enkele road atlas echt updated maar dat maakt niet veel uit. Ter plaatse zou ik altijd eerst naar het VIC gaan. Bijna elke iets grotere plaats heeft er wel een en daar zijn gratis boekjes te krijgen die veel meer info geven dan welke LP dan ook. De Hema Handy Atlas is dus onze favorite. Met ringband, hij ligt hier net voor me…
Yeehaw
Ik weet niet of je een camper huurt, maar meestal krijg je daar gewoon een roadmap bij. Is dit niet het geval, dan kan je overal in australie die dingen kopen. Een stuk goedkoper dan in nederland.
Ze zijn zeker overal verkrijgbaar en inderdaad een stuk goedkoper, maar je reis voorbereiden met alvast een goede roadatlas is ook wat waard. Ik denk trouwens dat bij een goede Nederlandse boekwinkel ook wel een map te koop is. Je zal een tussenstop maken en de luchthavens hebben ook altijd een voorraad mappen. De boekwinkel in Singapore airport is beroemd.
Yeehaw
Inmiddels heb ik een AA Road Atlas besteld bij amazon.com voor een kleine 10 euro. Goede deal lijkt me.
De reden voor de aanschaf in NL is inderdaad omdat we de reis zo willen voorbereiden.