:cheer: hallo reizigers,
Ben op zoek naar een 2de hands “AA Road Atlas Australia” (3de druk)?
Misschien heeft iemand deze nog liggen en wil hem wel verkopen voor een leuk prijsje.
Wij wonen in de regio: Genk, Belgisch Limburg
Marc
:cheer: hallo reizigers,
Ben op zoek naar een 2de hands “AA Road Atlas Australia” (3de druk)?
Misschien heeft iemand deze nog liggen en wil hem wel verkopen voor een leuk prijsje.
Wij wonen in de regio: Genk, Belgisch Limburg
Marc
Hallo Marc,
In Sittard (ca 35-40 min. vanaf Genk) bij de ANWB winkel op het Tempelplein verkopen ze deze, helaas alleen, nieuwe voor ca. 20-25 Euro.
Misschien kun je ook eens bij Bol.com kijken. Daar heb ik ook wel eens een gebruikte Atlas gezien.
Ik heb de 2e druk liggen, maar die verkoop ik niet.
Wim
Hoi Wim,
Ik had ze op Bol.com ook al zien staan, maar ga toch eens langs in Sittard.
Kan ik ook eens kijken hoe gedetailleerd ze zijn, want ik zie nergens een inkijkexemplaar op het internet.
Mijn voorkeur gaat zowiezo naar een wegenatlas en anders wordt het een kleine gps.
Bedankt en nog veel reisplezier
Marc
Als je ter plekke een auto of camper huurt ligt er ook een goede gids in. Daarnaast kun je in elke plaats bij het toeristencentrum een goede (en gratis) kaart van de regio krijgen. Die zijn eigenlijk altijd gedetailleerder, en daar staan de echt leuke plekjes op.
De gps hadden wij ook mee, maar die stuurt je meestal gewoon de korste weg, en als je dat wilt is dat prima! En ook handig als je met je kaart op schoot toch de weg kwijt raakt. Maar wij hebben de gps eigenlijk alleen gebruikt als we het even niet meer wisten… En de route die wij vooraf bedacht hadden en in de gps gezet hadden hebben we niet gebruikt omdat we al vrij vlot van de geplande route afweken (door de goede tips van de toeristencentra).
Er is maar één echt goede autokaart voor Australië. Dat is de Australia Touring Atlas, uitgegeven door Hema. Daar staat heel Australië in met voor 99,9% correct welke wegen verhard en welke onverhard zijn.Hema heeft ook deelkaarten van staten, speciale kaarten voor 4wd, woestijntracks etc.
Wat je bij de verhurder krijgt is bijna zeker niet wat je echt zoekt als je wat ander wilt dan de oostkust langs rijden of van Port Augusta via Uluru naar Darwin en dan naar Perth, om maar eens wat te noemen.
Ik gebruik ons, na 120.000 kilometer, uitgewoonde exemplaar nog vrijwel dagelijks om mensen te adviseren. Dus als je langer dan twee weken gaat heb je de kaart er zo uit. En op de totale reissom zal het toch ook niet zo’n verschil maken. Zie www.hemamaps.com, dan naar ‘products’, dan naar ‘destinations’ onder ‘new products’. Ook te koop in Nederland en waarschijnlijk België.
PS. Ringband iets duurder, veel makkelijker.
Zie ook: www.dutchjumbo.nl en klik op Route 2001 voor een indruk van de kaart.