Wij willen een reis door australie gaan maken en willen onszelf gaan inlezen in het land. Maar er zijn veel boeken te koop over Australie. Maar welk boek geeft goede informatie over het land maar is niet té uitgebreid? Misschien ook een boek waarin we goede camperplaatsen kunnen vinden?
We willen in ieder geval de oostkust gaan doen, wellicht ook de westkust.
wij hebben het boek van de anwb
“Australia in een rugzak” van Dolf de Vries is geen reisgids maar wel een heerlijk boek over het reizen in Australia.
Zo’n boek als jij zoekt, de combinatie van toeristische informatie en camperplaatsen, bestaat niet.
Als wat ‘luchtigere’ reisgids zou ik de Capitool gids aanbevelen. We hebben ook de Lonely Planet maar die pretendeert meer dan het is, vooral de prijsinformatie die er in staat is meestal al achterhaald.
Je zegt dat je de oost- en mogelijk de westkust gaat doen. Dat klinkt als een lange reis. Als het inderdaad een lange reis wordt, kun je de aanschaf van het boek Camps Australia Wide overwegen. Daarin staan duizenden (3500 om precies te zijn) budget camperplaatsen, caravan parks etc. en die staan op de enige goede wegenkaart voor Australie, de Hema Road Atlas. Boek kost in Australië 60 dollar maar dat heb je er binnen de kortste keren ruimschoots uit.
Hier vind je een voorbeeld, elk nummertje op de kaart is een camperplek of rest area: http://www.campsaustraliawide.com/samples.php
Zag net dat de laatste editie meer dan 3700 plekken heeft en dat ze op e-bay australia, nieuw, voor 48 dollar worden aangeboden. Ken je niet toevallig iemand in Australië op je plek van aankomst die het alvast kan bestellen? Of misschien wil, als je een camper huurt, de verhuurder van de camper het wel voor je doen.
De hema road maps had ik inderdaad inmiddels ook gehoord…daar zullen we eens naar op zoek gaan. Helaas ken ik niemand in australie maar wellicht kunnen we iets regelen met de camperverhuurder.
Even voor de duidelijkheid, de Hema Touring Atlas (HTA) , zoals die officieel heet, is niet het boek Camps Australia Wide (CAW). De atlas is opgenomen in CAW; in de Hema Touring Atlas staan de camperplaatsen niet. CAW is daarom een stuk duurder dan de ‘kale’ HTA.