Hallo iedereen…
Het idee in mijn hoofd om in 2010 naar Equador te trekken blijft hangen en ik begin stillekes aan te werken aan de vormgeving ervan. Een reis avontuurlijk getint met een periode van 10 tot 20 dagen eender welk tijdstip volgend jaar is in de maak ![]()
Wat zijn mijn mogelijkheden en wat zijn de ervaringen van andere gelijkgestemden…dit forum gevonden en nog maar pas beginnen rond snuffelen hier op deze site…:hihi:
Ik ben een echt natuurliefhebbertje en vrij sportief, Equador trekt me hoofdzakelijk aan wat moedertje natuur mij te bieden heeft op dat vlak…beetje cultuur mag zeker en sta open voor heel veel dingen maar toch…mijn voorkeur gaat naar het afvaren van de rivier en het intrekken van het amazonewoud…dingen(fauna,flora) ontdekken, zien, horen, aanvoelen…laat maar komen!!
Tot nu toe hierover nog maar weinig gevonden…andere sites of voorstellen mss?
Zijn er die ervaring hebben op dat vlak? waar moet ik voor opletten? graag had ik in klein groepsverband gereisd en ben eigenlijk nog op zoek naar hoe en met wie…
graag jullie ongezouten mening…tips meer dan welkom!!
greetz Mie
Als je goed snuffelt vind je hier toch veel tips, alleen staan ze dan wel verspreid over verschillende posts.
Echte natuur wil je:
- boek een trip diep de jungle in, niet vooraan blijven hangen waar de meeste lodges zijn (Cuyabeno is een goede plek, maar je kunt vast nog wel ergens dieper de jungle in), deze trips kun je boeken bij elk goed bureau in Quito
- ga bv. ook naar Cuenca en bezoek NP Cajas, daar kun je een paar dagen verblijven, bikkelen want het kan er heel koud zijn.
- probeer in een periode naar de kust te gaan dat de walvissen daar zijn
- en natuur boven natuur: ga naar de Galapagos
(dit zijn er maar een paar, er is echt genoeg natuur te vinden)
Alles kun je makkelijk in Ecuador zelf regelen. Meestal kom je dan vanzelf in een internationale groep terecht en dat is heel leuk.
Ik raad je wel aan 20 dagen te gaan, je zult je geen moment vervelen.
Succes!
heel erg bedankt voor je reactie hoor…heb idd al één en ander gelezen over cuyabeno…trekt me zeker aan en galapagos.,.schijnt ook niet te missen é…is nog beetje zoeken of ik nu alleen ga, met reisgenoot of in groepsverband…mijn speurtocht gaat verder…
groetjes…
Babseba geeft goede tips.
@ Murphy, Als je naar de galapagos kunt, moet je zeker gaan!
Hallo Murphy,
Tena is ook een leuke optie. Vandaar zijn geweldige jungle en raftingstochten te maken. Je zit toch in een stadje, waar je gezellig uit kunt gaan en je hebt alle jungletours in de omgeving.
Aanrader: Yurapamba jungle resort. Leuke huisjes, zwembad en ze spreken Nederlands (toch wel heel handig)
Veel succes met het uitzoeken van je reis.