Mijn vriend en ik willen rond juni/juli 2010 voor 3 en een halve week naar Zuid Amerika. (Waarschijnlijk dus ecuador) Wij hebben al eerder verre landen bezocht, oa China, Sri Lanka, Costa Rica/Nicaragua/Panama en afgelopen jaar Zuid-Afrika.
Zuid-Afrika vonden wij helemaal te gek vanwege het Kruger. Rondrijden in het wild en wild spotten vonden wij helemaal te gek!
Daarnaast houdt mijn vriend erg van fotograferen. Hij wil graag naar een tropisch regenwoud en ook willen we graag in die 3 weken ong. 5 dagen op het strand luieren en niks doen :zon02:. Wij zijn geen types om te backpakken en willen ook redelijke overnachtingsmogelijkheden hebben. (Hoeft niet luxe maar zeker ook geen tentje oid.) Tenzij het natuurlijk bij een paar dagen in de rimboe hoort… :lol:.
We houden erg van de natuur maar willen wel dingen zien en doen. (Een paar dagen alleen wandelen zit er dus niet in). We houden wel van avontuur, hebben bv in Zuid-Afrika met haaien gezwommen en zou heel graag nog goed walvissen willen spotten (In zuid-Afrika een paar van erg ver gezien). Kortom we willen veel zien in weinig tijd en moeten dus keuzes gaan maken. En dat is erg moeilijk! Wie kan ons adviseren?
Daarnaast, naar Zuid-Afrika voor het eerst echt met zijn 2-en geweest (de rest groepsrondreizen). Dit beviel goed dus dit willen we weer. Wij hebben wel de hele reis via een reisorganisatie gepland en alle overnachtingen van te voren geboekt. Zij kwamen bij ons thuis en hebben er samen met ons een geweldige reis op maat van gemaakt. Precies wat wij wilden. Nu vraag ik mij af of jullie reisorganisaties kennen die net zoals wij die in Zuid-Afrika hadden een reis op maat kunnen maken. (Ze hoeven niet perse bij ons thuis te komen hoor… :hihi:)
Cuyabeno voor de echte jungle, Tena ook goed, alleen dan zit je nog wel dicht bij de bewoonde wereld, heb beide bezocht en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar Cuyabeno.
Banos voor de mooie natuur (wat ik dan heb gehoord, want ben er zelf nog niet geweest).
Puerto Lopez voor de bultrugwalvis te spotten.
verschillende “hacienda’s” in het Andesgebergte om te genieten van het schitterende landschap daar, en bezoekjes aan vulkanen.
in het zuiden NP Cajas, leuk te combineren met een bezoekje aan de koloniale stad Cuenca.
En natuurlijk de Galapagos als je een leuke aanbieding kunt vinden.
Wat ik zelf altijd doe is een beetje kijken naar de grote reisorganisaties, waar die heen gaan en dan pak ik daar bestemmingen uit die mij aanspreken. Heel goed te doen daar op eigen houtje, dus eigenlijk hoef je geen geld te investeren in een bureau hier in Nld die het allemaal boekt voor jullie, maar ik kan niet beslissen over de zekerheid die jullie daar graag willen hebben.
Ecuador is fantastisch, mocht je meer dingen willen weten hoor ik het wel. Als je een beetje een reisplan hebt dan kan ik je misschien wel leuke hostals doorgeven. Of misschien juist zeggen waar je niet naar toe moet.
Grote kans dat ik er rond die tijd ook weer zit.
Ik kan me helemaal vinden in de tips van Babseba. Vooral walvissen spotten vanuit Puerto Lopez was geweldig, maar eigenlijk is alles in Ecuador top. Verder kan ik je aanraden: het kratermeer Laguna Quilotoa en het nabijgelegen dorp Chugchilan (The Black Sheep Inn!), de Cotopaxi vulkaan, de grootste indianen markt van Zuid-Amerika in Otavalo en de niet-toeristische en zeer authentieke markt in Guamote, Mindo cloudforest (Hostel Caskaffesu! + heel geschikt voor actie en avontuur, net als Banos overigens) en Vilcabamba (Hosteria Ihzcayluma!) in het zuiden. Mocht je het leuk vinden meer te lezen over mijn ervaringen in Ecuador, bezoek dan eens mijn weblog:
babseba geeft de juiste tip. Ecole Travel in Quito!
Je kunt ze gewoon via de mail benaderen in het Nederlands. Ik weet niet of je Riksja kent met hun bouwstenen waarbij je zelf een reis kunt samenstellen?? Die hebben ook een Ecuador Pagina. Alles wat je daar boekt gaat via Ecole. Dus als je ook telefonisch contact wenst en dus binnen nederland wilt bellen kan je ook bij riksja terecht. En anders gewoon direct bij Ecole.
Ik heb vorig jaar daar spaanse les gehad en uiteindelijk op kantoor gewerkt en dit jaar gewerkt als reisbegeleider voor een grote nederlandse groepsreisaanbieder. Ecole is hun locale agent en alles was heel goed geregeld!