Zuid Amerika Six Months Off

Hi

Ik ga samen met mijn vriendin naar Zuid Amerika van 1 oktober t/m 1 april.

ons reisschema is als volgt:

Start caracas (venezuela)
De eerste 3 weken hebben we al uitgestippeld vnl zuid- oost venezuela en daarna naar
Brazilie (manaus) met de boot de amazone op naar Peru
Peru (manu park)
Equador (galapagos-eilanden)
Bolivia
Chili
Patagonie
Brazilie terugreis vanaf rio de janeiro

Heeft er iemand nog leuke tips m.b.t. excursie,bezienwaardigheden, overnachtingsplaatsen, leuke dorpje etc> ?

Laat het ons effe weten?

grt Stijn

Hoi!
Ik ben in Ecuador en Peru geweest en natuurlijk heb ik wel een aantal tips voor je.
ecuador: In ecuador kun je walvissen spotten bij Puerto Lopez. Ik weet alleen niet of als jij er naar toe gaat, het dan mogelijk is. (ik zat zelf ook in het verkeerde seizoen)Bij puerto Lopez is een nationaal park, Machilla. Zeker ook mooi om een paar dagen te vertoeven. Onder Puerto Lopez is een klein vissersdorpje, Montanita, wat veel word bezocht door surfers! Echt een surfersparadijsje, heerlij om een paar dagen te relaxen.
Guayaquil hoef je niet naar toe te gaan, is niet veel te beleven. Evenals Riobamba, ook een saaie stad. Vanuit riobamba gaat wel de beroemde treinreis naar de Develsnose. (je kunt dan op het dak zitten!)Dat schijnt heel gaaf te zijn, ik heb het zelf niet gedaan.
Banos is ook een leuk plaatsje, met hotsprings. Je kunt er ook paardrijden e.d. Ten noorden van Quito ligt Otavalo, met een beroemde indianenmarkt, ook leuk om te zien. Esmeraldas (noordkust) ben ik niet geweest, omdat ik las dat het voor toeristen te gevaarlijk was. Achteraf dacht ik, had ik het maar wel gedaan. Het moet een stad zijn met caribische sferen (veel van de bewoners stammen af van slaven).
In peru moet je echt de Incatrail doen! Titicacameer vond ik ook de moeite waard, met de Uros eilanden. Veel mensen vinden het te toeristisch. Ik heb op een van de rieten eilandjes geslapen, en vond het bijzonder. Arequipa is ook erg mooi, je moet zeker de Condors gaan bekijken. Als je de energie er voor hebt, zou ik het met een tocht doen. Ik heb het twee dagen met een busje gedaan, maar dat vond ik toch wel een beetje saai. Manu is volgens mij wel een goede keus van je,ik ben zelf in puerto… (ik ben even de naam kwijt) geweest, maar bijna geen dieren gezien.
Ik hoop dat je iets hebt aan de tips, een hele fijne reis in ieder geval!