Anderhalf jaar doorheen Zuid-Amerika

Hoi iedereen,

Vanaf midden januari zal ik een halfjaar door Zuid-Amerika trekken. Ik doe (per Bambabus en vliegtui) de volgende plekken; Rio, Iguaçu, Buenos Aires, Ushuaia, Peru, Ecuador, Galapagos, Costa Rica en Cuba… Nu vroeg ik me af of iemand al ervaring had met dit continent of een van deze landen. En heeft er iemand een geweldige tip of suggestie? Ik heb al veel kunnen lezen op dit forum, maar alles wat je nog wil toevoegen is van ganser harte welkom! :chin:

Alvast heel erg bedankt! En bij deze m’n reisroute;

http://i61.tinypic.com/13yjscm.jpg

1 like

Hoi Thompoes,
Ik ken van de landen die je noemt enkel Peru en Ecuador.
Van Ecuador was ik persoonlijk niet zo’n fan, maar ik ben er ook niet lang geweest en heb dus ook veel niet kunnen zien jammer genoeg.

Peru daarentegen ken ik wel heel goed en blijft mijn absolute favoriet. Het heeft alles: tropische kusten, de prachtige Andes en de indrukwekende Amazone.
Je mag er uiteraard niet de fameuze Machu Picchu missen, één van de zeven wereldwonderen. Deze ligt dichtbij de stad Cusco, een gezellige stad met talrijke bezienswaardigheden. Cusco is wel toeristisch maar erg mooi. Ook de Heilige Vallei mag je daar niet missen!
Verder zijn de klassiekers in Peru: Het Titicacameer, de Colca Canyon en wat ik persoonlijk ook de moeite vind zijn de Ballestas eilanden in Paracas (Ica) met een bezoekje aan de oase Huacachina.
Als je graag wat van de kuststreek ziet moet je naar het noorden van het land. Mancora is heel populair bij toeristen.
De Amazone vind ik zelf ook adembenemend mooi, vooral dan het natuurreservaat Tambopata in Puerto Maldonado. Je ziet talrijke dieren van dichtbij en ongelooflijk mooie landschappen ook op het Sandoval meer, die je nergens anders in het land terugvindt.
Veel plezier met je reis, en stuur gerust een berichtje als je graag meer info ontvangt!

Valérie

Dankjewel voor je info Valérie! Ik probeer zoveel mogelijk van je tips op te nemen in m’n reisroute! Hoewel de foto daarvan blijkbaar is verward met een foto van een brommer die ik nog nooit eerder in m’n leven heb gezien… ^^