@ Jessica
In diverse wijken van RJ zijn er goede hotels, Flamingo, Ipanema, Cobacabana noem maar op. De duurdere hotels van BR zitten volgens mij in RJ, maar ik laat dat in het midden.
Taxis, bussen , motorfietsen, auto’s, voetgangers, in geheel BR (op enkele dorpjes in het zuiden en DF Brasilia na) respecteert niemand de verkeers regels.
Rood licht betekend niet altijd stoppen, en dat is maar één van de regels die aan de laars gelapt worden.
Alleen als het overtreden geld kost, houdt men zich in BR op die plekken waar dan gecontroleerd en beboet wordt, enigzins aan de regels.
En dat slechte verkeers gedrag heeft niet alleen met mogelijke criminaliteit te maken, wordt altijd wel als excuus gebruikt om goed te praten waarom men zich niet aan de regels houdt, maar het is neem van mij aan grotendeels gewoonte en stoer.
Waarom denk je dat er over geheel BR zoveel verkeers slachtoffers vallen?
Jessica, Je hebt het mis met die 17 jaar toerist uithangen, ik woon er al zolang en dan tel ik de tijd die ik als ukie tot mijn pubertijd in BR meeliep niet mee.
Ben dus geen eendags vlieg in BR.
Jessica deel jouw positieve ervaringen in BR opgedaan en de leuke ervaringen met anderen.
Je kan nu mee praten in de levens gevaarlijke stad RJ te hebben rondgelopen, want dat is het andere westerse beeld van RJ naast carnaval, samba, Cobacabana, Maracaña en Christo Redentor (het Christus beeld).
Jij hebt geen negatieve ervaringen opgedaan in BR en ook niet in RJ.
Ben je overvallen , nee, anders had je het hier al gemeld.
Heb je zelf criminaliteit zien plaats vinden? nee, ook dit zou je gemeld hebben.
Enige wat jij hier te melden hebt is dat de taxis oplichten en dat het zakencentrum na sluitings tijd onveilig is.
Geef advies wat de mensen kunnen / moeten doen zodat ze wel zoals jij hebt gedaan, maanden door RJ / BR kunnen stappen zonder dat hun iets gebeurt.
Geef jouw ‘do en dont’s’, gewoon eerlijk, de preventie, hoe de toerist wel van die mooie stad Rio en Brazilie als land kan genieten.
- Dat toeristen hier altijd hun gezond verstand moeten gebruiken, als er geen volk is en hun gevoel zegt dat het niet goed is –> rechts omkeer en in de “veiligere” gebieden blijven.
- RJ maar dat geld voor meer BR steden is niet geschikt om zoals Japanse toeristen in A’dam doen, puzzelend van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid met de rugzak, een stadsmap in de hand en de grote Canon op de borst rond te stappen. Plan van te voren goed je dag-reis in het hotel, gebruik de metro of taxi.
- Weet dat de toerist door allerlei kenmerken al zo ie zo opvalt, het beter is dit niet te gaan versterken door met allerlei gadgets (GSM, camara, Laptop etc) te gaan pronken, dat trekt echt de verkeerde mensen aan.
- Na het stappen met de taxi naar huis, die paar reais zijn veel minder waard dan je leven.
Waarschijnlijk zijn er ook anderen op dit forum die tips hebben wat wel en niet te doen om zo plezierig als mogelijk van de verre BR vakantie te genieten.
Aant POA /RS