Rio by night

@Jessica,

denk je nu echt dat het leven bij sluitings tijd winkels in een mega bruizende stad als Rio ophoud, jongeren gaan de straat op, zoeken hun vrienden op en gaan uit zoals de jongeren het in NL ook doen.
Anderen gaan ergens een biertje drinken en kijken er naar voetbal, want het stikt er van de barretjes die dag en nacht open zijn.

Ja, je bent op je hoede, je loopt niet te koop met je portemonee en je mobiele telefoon want ieder snel knaapie pak ze je zo af, zoals op veel meer plekken in BR of zoals in andere wereld steden ook het geval.

Meer ook niet en van die zwervers die overal liggen, daar heb je geen last van, die zoeken juist de drukkere meer bevolkte straten / gebieden uit om te slapen omdat zij zich dan ook beschermd weten / voelen.

Rio heeft goede restaurants, disco’s etc. het is er 24 uur per dag feest er is gewoon altijd wat te doen.

Je moet alleen niet overal gaan of op sommige tijdstippen beter niet, maar dat geld ook voor andere steden -> A’dam oost en west en de Bronx en nog veel meer.

Maar dit word een discussie, 6 mnd tegen 17 jaar vele gebieden BR.

Aant POA / RS

Aant … psssssst

rustig blijven en je niet druk maken
je leeft in Brazilië … vai com calma rapaz :wink:

You guys are hilarious :smiley:
@ Aant: ik denk inderdaad dat het allemaal wel goed zal komen. Ik ben in principe niet bang aangelegd, maar ik zal het gevaar ook niet opzoeken. Enne…genieten zal ik zeker!!! Na het congress reis ik met een groepje Nederlanders waarvan er sowieso eentje vloeiend Portugees spreekt haha. Maar goed, als ik de andere kant op wil, zal ik dat ook zeker niet laten. Ik ga gewoon een aantal hostels mailen met de vraag of ik kan reserveren zonder creditcard. Carpe diem!

xx Tessa

Seja bem vindo no Brasil Tessa :wink:

En als je naar het noord-oosten komt laat iets weten

Greetz from the tropIX

@Ixke,

Je hebt gelijk! :hihi:

Hoe is het weer bij jullie?

wat ik op die TV zie is steeds maar regenzones boven jullie, maar die weers voorspellingen daar ga ik nooit 100% op af.

Maar hoe is het echte weer in Bahia gezien door de ogen van een Belg?

Hier in POA is het al weken heel :zon02:goed enkel vorige week een dagje nat maar voor de rest perfect “lente weer” de echte hete zomer moet nog beginnen.

Vanaf nu weer geregeld naar het strand. :vak02:

Groet Aant Poa /RS

@ Ixke: ik zal zeker overwegen om een bezoek te brengen aan Salvador!!! We’ll keep in touch!!

Gisteren was het idd nat, 2 of 3 stortbuien en dan een halfuurtje miezel
Daarna droog
Ik zie eigenlijk al sedert 2 weken voorspelling van regen (zit te wachten om eens een paar dagen de zee op te gaan) maar die is pas gisteren gevallen
Vandaag was het hier weer schitterend warm (wel zo een moment dat ik toch even blij was dat ik de airco kon aanzetten)

Maar ik heb de voorbije jaren eigenlijk nog nooit zo veel regen gezien als de voorbije “winter” hier …

Het voordeel van Bahia (enfin langs de kuststreek toch) is dat je het hele jaar door eigenlijk een meest aangename temperatuur hebt die schommelt tussen 28° in de winter en 32° in de zomer) … in België is het momenteel aan het sneeuwen … de sukkels lol2

Niet alleen in Belgie…:crybaby:

ocharme …

en ik heb mijn skilatten ginder boven achter gelaten…
tiens, dat is nu eens iets dat ik echt toch wel mis hier : skiën !

Is er niet ergens een zandheuvel waar je vanaf zou kunnen skieen dan?? :wink:

Ja het weer is dit jaar heel vreemd, zij wijten het hier aan la Niña,
2 weken geleden hadden wij in Rio Grande do Sul (RS) buiten Porto Alegre, nog stevige hagelbuien er vielen er op sommige plekken brokstukken ijs uit de hemel vallen (dus niet van die kleine hagel druppels), met grote schade aan gewassen en van hele dorpen waren alle eterniet en ceramiek dakpannen van de huizen totaal beschadigd. Gewoon het hele dak weg geslagen.

[ame=“Chuva de Gelo - Vacaria RS 15/11/2010 - YouTube”]YouTube - Chuva de Gelo - Vacaria RS 15/11/2010[/ame]

De meteologen wisten meteen te melden dat dergelijke onverwachte hagelbuien wel tot april zouden kunnen aanhouden.
Eerst zien dan geloven.

Aant POA / RS

mmmm, die witte vlokjes fascineren me teveel :wink:

maar Aant zijn ijsblokken die uit de lucht komen gevallen hoef ik nu ook weer niet he lol2

a propos, Aant je deed er wel lang over tegen je die 2 driewielers dierf voorbijsteken he, gelukkig heb je nooit met mij mee gereden op een autosnelweg in de sneeuw … had je gegarandeerd een paar verse pampers nodig lol2

Ixke
moeten we binnenkort dan ook pampers meebrengen; we zijn al zo geladen :wink:

neeeeje
want het sneeuwt hier niet lol2

in tegenstelling tot bij jou daar … ik las net 600km ochtend file door de sneeuw daar bij jullie …
zie maar dat je ballen niet aan je stoel vastvriezen (die kan je misschien warmhouden met … een pamper lol2)

tot binnenkort, ik hou het lekker warm voor jullie hier :wink:

Tuurlijk houd het leven niet op na sluitingstijd, maar heb je zelf daar rondgelopen dan? Omgeving carioca, cinelandia etc bij nacht en in het weekend? taxi’s, bussen rijden daar door rood licht, omdat ze niet durven te stoppen.

In lapa is genoeg bedrijvigheid, met alle barretjes etc, maar het zakencentrum niet.

Overigens 17 jaar rondreizen tegen 33 jaar daar wonen? Want deze adviezen waren van mijn vriend die al jaren in Rio woont.

En ik zeg niet dat rio levensgevaarlijk is. Het is alleen op sommige plekken in het oude centrum (zakencentrum), waar je heel veel hotels vind niet veilig na een bepaalde tijd. vandaar dat ik dat melde.

@ Jessica

In diverse wijken van RJ zijn er goede hotels, Flamingo, Ipanema, Cobacabana noem maar op. De duurdere hotels van BR zitten volgens mij in RJ, maar ik laat dat in het midden.

Taxis, bussen , motorfietsen, auto’s, voetgangers, in geheel BR (op enkele dorpjes in het zuiden en DF Brasilia na) respecteert niemand de verkeers regels.
Rood licht betekend niet altijd stoppen, en dat is maar één van de regels die aan de laars gelapt worden.
Alleen als het overtreden geld kost, houdt men zich in BR op die plekken waar dan gecontroleerd en beboet wordt, enigzins aan de regels.
En dat slechte verkeers gedrag heeft niet alleen met mogelijke criminaliteit te maken, wordt altijd wel als excuus gebruikt om goed te praten waarom men zich niet aan de regels houdt, maar het is neem van mij aan grotendeels gewoonte en stoer.
Waarom denk je dat er over geheel BR zoveel verkeers slachtoffers vallen?

Jessica, Je hebt het mis met die 17 jaar toerist uithangen, ik woon er al zolang en dan tel ik de tijd die ik als ukie tot mijn pubertijd in BR meeliep niet mee.
Ben dus geen eendags vlieg in BR.

Jessica deel jouw positieve ervaringen in BR opgedaan en de leuke ervaringen met anderen.
Je kan nu mee praten in de levens gevaarlijke stad RJ te hebben rondgelopen, want dat is het andere westerse beeld van RJ naast carnaval, samba, Cobacabana, Maracaña en Christo Redentor (het Christus beeld).

Jij hebt geen negatieve ervaringen opgedaan in BR en ook niet in RJ.
Ben je overvallen , nee, anders had je het hier al gemeld.
Heb je zelf criminaliteit zien plaats vinden? nee, ook dit zou je gemeld hebben.

Enige wat jij hier te melden hebt is dat de taxis oplichten en dat het zakencentrum na sluitings tijd onveilig is.

Geef advies wat de mensen kunnen / moeten doen zodat ze wel zoals jij hebt gedaan, maanden door RJ / BR kunnen stappen zonder dat hun iets gebeurt.

Geef jouw ‘do en dont’s’, gewoon eerlijk, de preventie, hoe de toerist wel van die mooie stad Rio en Brazilie als land kan genieten.

• Dat toeristen hier altijd hun gezond verstand moeten gebruiken, als er geen volk is en hun gevoel zegt dat het niet goed is –> rechts omkeer en in de “veiligere” gebieden blijven.
  • RJ maar dat geld voor meer BR steden is niet geschikt om zoals Japanse toeristen in A’dam doen, puzzelend van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid met de rugzak, een stadsmap in de hand en de grote Canon op de borst rond te stappen. Plan van te voren goed je dag-reis in het hotel, gebruik de metro of taxi.
  • Weet dat de toerist door allerlei kenmerken al zo ie zo opvalt, het beter is dit niet te gaan versterken door met allerlei gadgets (GSM, camara, Laptop etc) te gaan pronken, dat trekt echt de verkeerde mensen aan.
  • Na het stappen met de taxi naar huis, die paar reais zijn veel minder waard dan je leven.

Waarschijnlijk zijn er ook anderen op dit forum die tips hebben wat wel en niet te doen om zo plezierig als mogelijk van de verre BR vakantie te genieten.

Aant POA /RS

heel mooie uitdrukking Aant :wink:
en inderdaad op dat moment is de toerist het meest kwetsbaar !