Rijstvelden Noord-Thailand

Hoi hoi,

Kan iemand mij vertellen of de Rijstvelden in oktober/november er nog mooi bij liggen in Noord-Thailand?

Groetjes Bianca

Het stadium van de meeste rijstvelden is tegen het oogsten aan, dus ik weet niet of dat OK is, in jouw ogen…

Hans.

Bedankt voor je reactie Hans. In mijn ogen is dat prima, lijkt me toch leuk om ook te zien.

@ Zomerkriebels, als je dit zo’n vreemde vraag vindt, neem dan in ieder geval de moeite om uit te leggen waarom je het een vreemde vraag vindt, maar reageer niet met alleen een zootje vraagtekens. Daar heeft de topicstarter weinig aan. Vind dit beetje van weinig respect getuigen zo.

@Bianca85: ik weet niet precies wat je verwacht te zien, want het zijn niet de enorme rijstterrassen zoals je die in Indonesië kunt zien, maar er zijn er wel en ik vond het toen ook leuk om te zien! (ik was er eind juli)

Vorige maand lagen de rijstvelden er bij zoals op de foto . Ook in Thailand hebben ze het irrigatie-systeem ontdekt …
Foto genomen bij Nong Khai ( Noord-oost Thailand ) .

@ Dutchgirl: Omdat ik waarschijnlijk in oktober of november naar Thailand ga, vroeg ik me af of er al geoogst was. Maar misschien kunnen we er nog net een glimp van op vangen i.p.v. kale velden. :slight_smile:

@ Farang: Zo het is inderdaad een hele natte bedoeling.

In het noorden worden sommige velden 3 keer per jaar geoogst, in het noord oosten (isan) slechts 1 keer per jaar.