Hallo, in de zomer (eind juli / begin augustus) gaan wij voor 3 weken naar Madagascar. Als onderdeel van onze reis gaan we ook van Morondava naar Andavadoaka in 3 dagen. We hebben nu gepland te overnachten in hotel Kanto in Manja, maar na het lezen van allerlei verschrikkelijke verhalen, wil ik koste wat het kost Manja vermijden. Helaas hebben we wel de rest van ozne reis vast staan, dus we hebben echt maar 3 dagen.
Is er iemand die dezelfde route heeft gereden, zonder een overnachting in Manja? Bv een overnachting in Belo sur Mer en/of Morombe? Wat zijn de gemiddelde reistijden tussen de verschillende opties:
Morondava -> Belo sur Mer
Belo sur Mer -> Manja
Manja -> Morombe
Morombe -> Andavadaoka
Eventueel nog andere tips? En/of is een overnachting in hotel Kanto in Manja niet zo erg als dat ik nu denk? N.B. We reizen wel met een kindje van 6 jaar… .
Tja, wat is erg? Ik heb daar wel mijn lakenzak gebruikt en niet onder de dekens van het hotel zelf geslapen.
Wij vonden het ook juist leuk om dit te zien en mee te maken, maar het is idd redelijk armoedig (het eten was nog wel redelijk).
Wij hadden de dag ervoor en erna redelijk lange reisdagen en voor ons was een alternatief niet echt mogelijk, maar ik neem aan dat jullie een auto met chauffeur hebben. Ik zou contact met hun opnemen om te kijken wat er mogelijk is.
Wij reden zelf (wel met gids) en omdat we om de beurt konden rijden was dit goed te doen, maar wij reden op met een nederlands stel die wel een chauffeur hadden en deze ervaren chauffeur zat er wel doorheen na de rit van Andavadoaka naar Manja. Vanuit Manja gingen we door naar Morondava, wat ook een volle dag rijden was, alhoewel ik wel moet zeggen dat we naar Manja nog ergens een uur zijn verloren omdat we vast stonden en naar Morondava hadden we een lekke band.
Een langere afstand rijden zou ik afraden, ivm de reisduur, maar misschien is er een alternatieve route.
Bedankt voor je reactie. Na overleg met onze chauffeur hebben we besloten dat we twee stops maken: 1 in Belo-sur-mer en dan nog een keer in Morombe, anders werd het toch te lang . Dit gaat helaas ten koste van 1 nacht in Andavadaoke, waar we eigenlijk 2 nachten zouden blijven. Ben toch wel blij met deze route zo. Heb er zing in!
Fijn om te zien dat er een oplossing is gevonden!
Ik wens je veel plezier en zelf vond ik de route van Ifaty naar Morondava het hoogtepunt van onze reis
Oja, 1 klein hintje. We hadden een auto met uiteraard een radio, maar veel konden we daar niet ontvangen. Er zat ook een cd speler in met bluetooth, alleen kregen wij de bluetooth niet aan de praat. Gelukkig ben ik ws 1 van de weinigen die nog cd’s mee neemt, maar wij hadden er veel plezier aan.