Gaarne hoor ik wat ervaringen over duiken langs de kust tussen Anakao - Tulear - Ifaty - Mangily en verder naar het Noorden. Zoek er ook een wat luxe hotel met zwembad.
Denk er over om National Parc Kirindy bij Morondava te bezoeken. welke accomodatie. Hoe is het duiken bij Belo sur Mer.
Hi, ik heb gedoken bij Mangily en bij Andavadoaka. Beide hebben mooie riffen. Mangily is het gemakkelijkst bereikbaar, maar voor iets unieks kun je beter naar Andavadoaka gaan.
lagunabluresort in Andavadoaka / Ampasilava
In Mangily zijn vele hotels, waar je meestal zonder reservering terecht kunt.
Kijk ook eens op onze website
Beste Maikelpza,
wij vertrekken volgende week vrijdag naar Madagascar. Voor de 6e keer. We zakken van Morondava af richting Ifaty met een 4x4 van Ramartour. Ik hoop onderweg zoveel mogelijk te duiken. Overnachten in Belo sur Mer, Morombe, Salary en denk er ook aan om Laguna Blu te Andavadoaka aan te doen. Wat is er uniek aan Andavadoaka vergeleken mat Mangily, wat heb je gezien? Wanneer was je er? Zijn ze goed uitgerust. Maken ze een dubbelduik in de ochtend? Wij blijven 5 dagen [FONT=Arial]Les Dunes d’Ifaty. Heb al contact gehad met Atimoo Plongee. Nog tips, excursies op het vaste land.[/FONT]
[FONT=Arial]groet Eric [/FONT]
Hi, ik ben zelf 6 weken in Andavadoaka geweest voor afstuderen. Het is niet zo toeristisch als in Mangily, daar kwamen de locals elke keer naar je strandbed om je wat te verkopen. In Andavadoaka kun, tenminste dat vond ik leuk, lekker een dag de omgeving verkennen, het baobabbos in en er liggen verschillende eilanden voor de kust waar je heen kunt, moet je wel even vragen. Ik ben 1 nacht in Laguna blu geweest, dat ligt 5km ten zuiden van het plaatsje, maar is goed te lopen. Het is dus echt rustig, duiken met hen weet ik niet, want dat heb ik alleen met Blue ventures gedaan. Maar de duikplekken zijn wel heel goed. In de zomer juli/aug komen de walvissen daar geloof ik ook langs, dus wellicht kun je die nog zien. Verder ben ik nog in Morombe geweest, maar volgens mij is daar niet echt iets te doen.