Madagascar / emigratie?

hallo,

Kan iemand wat meer vertellen over Madagascar? Wat zijn de beste plekken om te snorkelen? Zwemmen? Duiken? Kent iemand de omgeving van Tulear? Welke omgeving is het beste om een klein hotelletje op te starten? Kosten aankoop grond? Alle info is welkom.

dank je, groeten Yvonne

Hoi Yvonne, ik kom net terug van Madagascar!

In october heb ik er voor twee maanden gereisd in de buurt van Tulear. Ik ben overigens 14 keer in Madagascar geweest en heb er een half jaar gewoond.

Tulear om te snorkelen zou ik je niet aanraden om te snorkelen. Ifaty 10 km van Tulear heeft mooie stranden; het water is schoon maar niet helder; overigens zijn er geen koralen. De sfeer in Ifaty vind ik niet in vergelijking met andere gebieden in Madagascar vriendelijk maar op het drukke toerisme georienteerd. Het klimaat in Tulear is er een, waarbij je goed tegen hitte moet kunnen.

Mooiere stranden om te duiken zijn er in Nosy Be.
Madagascar is een bijzonder mooi land. Ik vind het noorden nog het mooiste!
Als je madagascaans geld nodig hebt . ik heb nog voor 400 euro volgens de laatste koers
Guus

Hoi Yvonne,

ik woon in Antananarivo en ik zou Guus graag een keer ontmoeten. Wanneer kom je weer?
St. marie eiland is ook prima voor snorkelen en duiken en wat Guus al schreef, Nosy be en Tulear.
Madagascar is zo groot, dus je kan niet zeggen waar je het beste een klein hotelletje kan starten en wat het kost, want de prijzen liggen heel ver uit elkaar. je kan ook niet zomaar grond kopen en als buitenlander kan je alleen kopen voor 99 jaar. dat si heel lang, maar de grond is niet echt van jou. Als je dit echt graag wilt, dan zou je echt voor langere tijd naar Madagascar moeten komen en voor jezelf uitzoeken waar je je prettig voelt.

De sfeer in Tulear / ifaty is heel anders dan op nosy Be. De bevolking die op de verschillende plekken woont zijn andere stammen met verschillende mentaliteiten. Tulear is droog en woestijnachtig en de oostkust is tropisch, vochtig en een paar maanden per jaar valt er hevige regen en hier en daar een cycloon.

Ik wil je graag verder helpen en je kan me altijd mailen,

[EMAIL=“wendy@ramartour.com”]wendy@ramartour.com