Rijden naar Portugal?

Hallo!

Ik en mijn vriend gaan binnenkort naar portugal op vakantie. Nou heef hij het dwaze plan om dit te gaan rijden in 2 dagen, terwijl ik hem er nu al een tijdje van probeer te overtuigen dat dat hem waarschijnlijk niet gaat worden. Aangezien we het hier niet over eens kunnen worden, wil ik de kwestie voor jullie leggen, aangezien aardig wat reizigers op deze website rond surfen! Het is toch zo’n 23 uur rijden (excl pauzes) en ik wil toch graag weten of het gaat lukken voordat ik aan die helse rit begin…

Alvast bedankt!

Inderdaad is die afstand in 2 dagen rijden niet slim. Je kan om de beurt rijden maar dan raak je toch uitgeput en is m.i. onverantwoord. Bij je baas werk je ook niet op die manier tenslotte. Wij hebben er 4 dagen over gedaan. Langs de Frans kust, bij Santander de grens over door Baskenland heen en de Picos d’Europe ( daar kan je echt geen 100 rijden, naar La Coruna en zo naar Chaves, Nrd. Portugal. Toen begon onze echte vakantie. Je mist ook zoveel mooie bezienswaardigheiden als je zo met je blik op 0 gaat rijden. Maar ja, aan u beiden is de keus.
Succes met besluiten en vooral een voorspoedige reis.

Lijkt me inderdaad niet slim en duur.
Boek een goedkope vlucht bij Ryanair (naar Porto vb) en huur een auto ter plekke. Dat is pas luxe!

He lotte,
wij rijden het in drie dagen met twee keer een overnachting, maar dat is omdat we met een hond en een kat reisden, dus dan moet je er wat vaker uit omdat die anders te lang opgesloten moeten zitten. Maar dat is prima te doen hoor. Als je de eerste dag lekker op tijd weg gaat heb je er die dag flink wat kilometers opzitten! Overigens heeft theo gelijk, een ticket van ryan air en dan een auto huren komt waarschijnlijk nog goedkoper uit dan met je eigen auto, de tol en benzine zijn duur! En een auto huren is tegenwoordig echt niet duur meer, zeker via internet. Overigens als je nog een leuke plek zoekt voor jullie vakantie, kijk dan eens op onze site. www.quintadafonte.nl we hebben een kleine boerencamping en verhuren ook tenten met alles erin en kamers, een prachtige paradijselijke plek!!! Heerlijk eten, lekkere drankjes, hangmatten aan de beek… .kortom, een ideale plek voor je vakantie in midden portugal!
groetjes, Liedewij
Quinta da Fonte

Wij hebben het jaren gedaan (in 2 dagen). Vanaf Breda is het 25 uur rijden. De wegen zijn sindsdien enorm verbeterd. Maar… het is toch niet aan te raden. en… inderdaad voor 2 personen erg duur. Vliegen en een auto huren is veel goedkoper.

Wij rijden het al jaren in 2 dagen maar het blijft echt wel een hele rit
we rijden de eerste dag gaan om 00.00 rijden tot bayonne waar we in een premier class slapen
daar zijn we dan om een uur of 2. 3 gaan we ff liggen dan om 5 uur bij de mac (zit op de hoek) eten en dan slapen tot een uur of 12 en dan weer rijden naar portugal waar we dan 'smiddags in portimao aankomen.
vereiste vind ik wel dat je een goeie auto heb anders sloop je je rug ik rij in een volvo s60 2.4 d5

Het is inderdaad ver maar wel te doen mits je allebei rijdt. Ik heb regelmatig Utrecht - Sevilla gedaan (+/- 2300 km). ´s Morgens 10 uur weg, via Bordeaux, ´s avonds om 20.00 uur / 21.00 uur stoppen net over de grens in Baskenland. De volgende dag om 10.00 uur weer op pad en dan klokslag 17.00 uur in Sevilla (via Burgos en Madrid).
Afhankelijk waar je naar toe gaat in Portugal ben je minder lang onderweg.
Een goede auto is idd handig, maar met mijn Clio ging het ook prima.