1e maal in Portugal.

Dag beste mensen,

Eind sept gaan we voor de 1e maal naar Portugal om dit land eens in levende lijve te ontmoeten. Vliegen waarschijnlijk ( nog niet geboekt ) op Lisboa.

Waar wij ons voor interesseren:

  • Natuur ( grote belangstelling voor )
  • Cultuur ( graag lokalen dingen ondernemen )
  • Zo veel mogelijk lokaal vervoer.
  • Bergen, strand, rivier zwemmen.
  • Lekker eten.

Budget rond de 40€ per dag gebaseerd op 2 personen. Vliegen vanaf Eindhoven de gekste ( thuiswedstrijd ).

Wat voor types zijn we:

Bijna 2 jaar met backpack door australie nieuw zeeland thailand fiji & Zuid Amerika rondgereisd. Basic reizen is ons ding. Hebben 1 week vakantie.

Tips worden ontzettend op projs gesteld.

Het allerbeste voor iedereen.

Rutger & Ellis

Helemaal niemand een idee? Wat saai :slightly_smiling_face:

Ben slechts 1x in Portugal geweest. Twee dagen Lissabon en twee dagen Porto.
Vond Porto vooral een heel mooie stad.
Daar zag ik verschillende posters van tourspel in de Douro vallei, zag er heel mooi uit, ga ik zeker nog eens naar toe.

Olá Rutger,

Allereerst excuses voor mijn late reactie!! Door mijn eigen vakantie heb ik de afgelopen 10 dagen minder op de wereldwijzer gekeken!
ik woon zelf in Portugal en heb veel tips voor je, het zijn er vrij veel dus die kan ik niet hierin plakken, als je me jou email adres geeft mail ik ze even nar je toe.

is dat een idee?

Nogmaals, excuses voor de late reactie!

abraço,
Sofia

Ha Sofia, ik neem niemand iets kwalijk hoor :slightly_smiling_face:. Lief dat je zo vriendelijk reageert. Goede vakantie gehad? Kun je wat met de info erboven?

Abraco Rutger

Ha C4th,

Denk dat het of op Porto aanvliegen wordt of op Lisboa. Zal het in de gaten houden.

Tnx [emoji41]

Ja! kort maar krachtig, dankjewel :slight_smile:
Welke informatie bedoel je? Ik heb voornamelijk tips voor Porto en Lissabon :slight_smile:

Ik hoor graag van je of je deze wilt ontvangen, fijne voorbereiding!

Abraço,
sofia

Hallo , benieuwd hoe jullie reis was in Portugal. Wij trekken in 2017 voor de eerste maal naar Portugal . We vliegen op Porto en willen vooral het noorden van Portugal bezoeken maar eventueel ook het gebergte Estrella .
Als jullie tips hebben … meer dan welkom. We willen graag wandelen, fietsen maar ook wat steden bezoeken
Hilde

Hoi Hilde,

Vast enkele eerste tips :

Wandelen
Het nationaal park Peneda-Geres (zo’n 110 km van Porto) is een interessante wandelbestemming in het uiterste noorden van Portugal.
Ook in de Dourovallei is het fijn wandelen.

Fietsen
Op tal van plekken in Portugal zijn oude spoorlijnen omgebouwd tot fiets- en wandelroutes. Voordeel is dat de spoorlijnen nooit een groot hoogteverschil hebben zodat je niet al te veel hoeft te klimmen en toch door fraaie landschappen fietst.

De ‘Linha do Dão’, voorheen een spoorlijn tussen Santa Comba Dão en Viseu is enkele jaren opnieuw in gebruik genomen, maar nu als fiets- en wandelpad (49 km) met de naam Ecopista do Dão. Is ronduit één van de mooiste Ecopista’s van Portugal.

Steden
In Porto uiteraard, maar ook o.m. in de stadjes Viano do Castelo en Guimarães is het leuk toeven.