Rijbewijs in Canada?

Weet iemand hoe het werkt met het omzetten van een Nederlands rijbewijs voor een Canadees rijbewijs?

De regels verschillen per staat. Ik neem aan dat je er voor langere tijd heen gaat (> 3-6 maanden). Als je met google de zoektermen “driver license” en de staat waar je heen gaat intypt dan is de eerste hit al raak en kom je bij de instantie die de rijbewijzen verstrekt. Succes

En misschien zijn de verkeersregels ook wel handig om te hebben!
http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/canada/38/120/

Vooral de stoplichten waren in het begin wel wennen, dat je bij oranje ook echt stil moet gaan staan en niet effe snel nog kunt doorrijden :slight_smile:

Ja en als ze groen zijn en ze knipperen, betekent dat ze niet snel op oranje zullen springen. Je hoeft dan ook geen extra gas te geven, want ze zullen lang op groen blijven. Dat wist ik eerst niet, vond het wel apart. Hier hebben we ze zo niet!

Ik ben kort geleden gewoon naar de ANWB geweest en een internationaal rijbewijs gekocht. Kost 13€, voor zover ik weet ben je er dan toch?

Zo’n internationaal rijbewijs is een jaar geldig. Niet vergeten om je eigen ook mee te nemen, want het internationale rijbewijs is slechts een vertaling van het Nederlandse, zodat een agent kan begrijpen dat t echt is.

Hoop dat je hier wat mee geholpen bent.

Groet,

Ferdie

en als je rechts wil terwijl het stoplicht op rood staat, mag je gewoon doorrijden!!!
En als er maar 1 stoplicht in het midden van een kruispunt hangt is het vaak wie het eerst komt, mag het eerst; en het werkt ook nog!!!

Ik haal inderdaad ook een internationaal rijbewijs, net zo handig!!!

Groetjes