Hey,
Weet iemand iets over autorijles in Canada? Ik weet dat de het in Nederland veel duurder is dan bijvoorbeeld in Amerika, maar hoe zit dat met Canada?
Alvast bedankt,
Daan
Hey,
Weet iemand iets over autorijles in Canada? Ik weet dat de het in Nederland veel duurder is dan bijvoorbeeld in Amerika, maar hoe zit dat met Canada?
Alvast bedankt,
Daan
Hey Daan,
het is niet aan te raden omdat te doen. De regels etc. zijn heel anders als hier. Het Canadese rijbewijs wordt hier niet erkend.
Als je over een Nederlands rijbewijs beschikt, kun je bij de ANWB een internationaal rijbewijs halen.
Groetjes
De regels zijn voor mij niet zo’n probleem, ik wil ook best twee keer een rijexamen afleggen. Het gaat mij meer om het leren rijden.
Daan
Je zult hier in Nederland opnieuw moeten lessen helaas… Ik heb het ook geprobeerd maar het wordt eigenlijk door elke rij-instructeur afgeraden. Je leert in Canada in een automaat rijden terwijl je hier in een schakelauto moet lessen en afraden.
Wat betreft de kosten: volgens mij liggen die ong. gelijk als in Amerika en dus een stuk lager als Nederland. Je moet eerst de theorie halen, laten zien aan een instructeur dat je kan rijden, daarna mag je een jaar rijden met een tijdelijk rijbewijs: er moet dan altijd iemand naast je zitten met een rijbewijs. Daarna moet je examen doen en krijg je, als het goed is, je rijbewijs.
En hoe zit het met de motorrijbewijs? Moet je dan een jaar lang iemand achterop Maar serieus, weet iemand hoe dat zit?
Of hebben ze er brommers of zo?
Daan
Ik heb in de keren dat ik er ben geweest eigenlijk nooit echt brommers oid gezien. Wat dat betreft, is het daar heel anders. Het is veel meer een auto land.
Ik zag een paar posts terug, dat je het vooral had over leren rijden. Nu kan ik je zeggen het autorijden in Canada is in mijn ogen echt peanuts is. Ik ben twee jaar geleden samen met een vriend vanaf Vancouver naar California en Nevada gereden en er is echt niks anders aan. Een automaat rijdt nog eens veel lekkerder ook.
Verder denk ik ook niet dat je er wat aan hebt om je rijbewijs daar te halen, ik denk dat ie hier niet eens geldig is. Over een motorrijbewijs heb ik ook al zitten denken, naar mijn weten is het behalen daarvan een stuk goedkoper dan hier.
ik heb in canada mijn rijbewijs gehaald, en kon er een jaar mee rijden in Nederland, en daarna omgewisseld voor een Ned.rijbewijs!
Maar wellicht heb je (tijdelijk) in Canada gewoond? Of heb je niet de NL nationaliteit?
Het is doorgaans niet mogelijk om als Nederlander “even” in Canada je rijbewijs te halen en deze om te ruilen in Nederland. Het is ook niet verstandig ook. Autorijden is niet alleen het bedienen van de auto (dat kan elke gek), maar autorijden is je veilig gedragen voor jezelf en anderen en dat leer je het beste in je eigen land.
Je kunt in NL overigens ook al bij diverse rijscholen de basisbeginselen leren op en afgesloten oefenterrein als je nog geen 18 bent.
Brommers niet zo zeer, maar ik heb wel een aantal scooters gezien. Ze zijn echter lang niet zo populair als in Nederland, maar verkrijgbaar zijn ze zeker!