Rijbewijs Halen In Amerika?

hallo,

ik ben van de zomer drie maanden in californië en zou daar graag een rijbewijs halen. Ik heb een 90 dagen toeristen visum, ben 26 jaar oud, en heb nog geen nederlands rijbewijs.
ik ben jammergneog net gezakt voor mijn rijexamen hier, maar kan op zich wel redelijk rijden. ik verwacht dat ik een amerikaans rijexamen beter zou doorstaan.

kan ik dan gewoon in californie bij de department of motor vehicles (dmv) een test doen en een rijbewijs halen en daar dan drie maanden gebruik van maken?

heeft iemand hier ervaring mee, of kan mij wat advies geven?

alvast hartelijk dank

thomas

Als jij hier ergens anders informatie over weet te vinden zou je het mij dan kunnen laten weten? ik ben namelijk hetzelfde van plan.

e-mail: ariejacob.blom@gmail.com

Alvast bedankt! :smile:

Hoi,

Let op dat iedereen in Amerika in een automaat rijdt en daar ook meestal zijn rijbewijs in haalt. Het is zo dat als je een rijbewijs haalt voor een automaat je in Nederland geen volwaardig rijbewijs toegekend krijgt. je mag dan uitsluitend in een automaat rijden. Examens in USA zijn vele malen makkelijker… Let wel op andere voorrangsregels, stoplichten aan overkant van kruispunt, enz…

Groeten,
Wouter v. Kuijk

Hallo,

Ik ga ook mijn rijbewijs in de US halen, het is mogelijk volgens de guidelines van de DMV (in California, ik weet niet of de andere staten er andere regels op na houden) je hebt alleen een geldig paspoort nodig en een i-94 formulier, wat je krijgt als je in het vliegtuig zit om in te vullen. Lees meer op Driver's License or ID Card Online Renewal - California DMV