ik wil in Amerika mijn motor rijbewijs halen, is dat mogelijk als toerist ?
vervolgens ik wil een motor/auto kopen in amerika en dan rondtrekken in canada voor een jaar. Hoe lang mag je met een amerikaanse auto in canada rondrijden en hoe kan ik het beste regelen met de verzekering.
ik ben een 22 jarige jongen.
Een rijbewijs halen doe je niet ‘even’. Of dit als toerist mogelijk is, zal waarschijnlijk van de lokale wetgeving afhangen, die verschilt per staat. In Canada kun je met een Amerikaanse auto rondrijden zo lang als je wilt, zolang je maar niet langer blijft dan toegestaan is volgens immigratie. De auto weer verkopen in Canada is wellicht ook niet zo simpel als jij je het voorstelt, maar daar ken ik de details niet van. Overigens hebben de Canadese provincies wel beperkingen over hoe lang je met je rijbewijzen rond mag rijden in Canada (soms is een International Drivers License nodig). Meer info in het Canadaforum over rijbewijzen.
ik zal het even de vragen verduidelijken,
ik ben voorplan om in oregon een motorrijbewijs te halen, ik ben natuurlijk geen inwoner maar een toerist, is het mogelijk om een motorrijbewijs te halen ?
als ik mijn motorrijbewijs heb (ik ben al in bezit van nl autorijbewijs) wil ik een motor of auto kopen (net wat ik tegenkom) en dan lekker rond reizen in canada voor jaartje. na dat jaartje ga ik weer terug naar Usa en verkoop ik de motor of auto weer aan een amerikaan.
ik ben in bezit van een canadees visum dus dat is geen probleem.
vorig jaar had ik in canada (BC) gewoon mijn auto kunnen verzekeren tegen een normaal tarief.
En waarom niet je rijbewijs in Nederland halen? Scheelt kostbare vakantietijd en je Amerikaanse rijbewijs kun je in de meeste gevallen niet omzetten naar een Nederlands rijbewijs.
Ga ff met behulp van google op zoek naar een motorrijschool aldaar.
Ik kon GEEN rijlessen krijgen op de VRACHTWAGEN.
Heb zelf mijn NL Groot Rijbewijs en 16jaar ervaring als int.chauffeur
En wilde ook eens met een echte Amerikaanse Truck rijden.
ZELFS een RIJLES nemen wat NIET mogelijk …
Alleen mogelijk indien
Amerikaans autorijbewijs
Inwoner van de Staat
Chauffeursdiploma CDL al op zak … dat moet je dus eerst halen voordat je ook maar één mile gereden hebt.
Nou zal dat voor motorrijden wellicht anders liggen … ‘ze’ vrezen dat een buitenlander (lees terrorist) iets zou kunnen uithalen met een geladen truck!
Helaas voor de tourist is het dus ook niet mogelijk om te kunnen en mogen rijden! (zwaar zwaar balen was dat)
Ik denk echter dat je ook inwoner van een stad moet zijn wil je kunnen afrijden!
beter is denk ik om inderdaad je motorrijbewijs hier te halen. Dan heb je het maar alvast op zak … want je weet nooit hoe lang die lessen gaan duren, wat het gaat kosten … en de termijn waarop je je theorie EN je praktijk examen kunt doen!
Aangezien het hieruit ook niet duidelijk wordt http://www.oregon.gov/ODOT/DMV/contact_us.shtml
= TIP “bellen is sneller” ook heb ik geen email-adressen gevonden.
(541) 776-6025 Oregon DMV Offices Medford Driving Test Centrum
Hours of Operation
8:00 AM - 5:00 PM, Monday, Tuesday, Thursday and Friday
9:00 AM - 5:00 PM, Wednesday
9:00 AM - 1:00 PM, Saturday (no testing or inspections)
uiteraard heb ik mijn voorbereidingen al gedaan en via google en waren de antwoorden die elkaar tegen spraken, vandaar dat ik de vraag hier stelde in de hoop of iemand hiermee ervaring mee heeft.
sommige website zeggen dat je inwoner moet zijn van oregon en andere website vertellen dol leuk dat ze op vakantie hun rijbewijs hebben behaal in state.
ik wil hem in Amerika halen omdat, goedkoper dan nl krijg rijervaring waardoor ik minder lessen nodig heb in Nederland om mij motor rijbewijs te halen.
de verzekering als lager zijn per maand omdat ik in bezit ben van US rijbewijs.
Ik zou zeggen schrijf de DMV (hoofdkantoor) een brief of bel ze!
Of heb je dat al gedaan? Want ik kan me niet voorstellen dat je van de DMV een ‘tegenstrijdig’ antwoord zou krijgen.
Hoe ben je destijds in het bezit gekomen van een US rijbewijs?
Ben je Nederlander of Amerikaan … mogelijk dubbele nationaliteit?
Heb je familie in de USA? Eventueel kun je je dan op dat adres inschrijven …
Overigens (wellicht wist je het al of is het ver van mijn bed show) als je één jaar uit NL bent dan verlies je per jaar 2% opbouw van je AOW.
Kijk hier ook even naar …
Die AOW-opbouw is wel het laatste waar je je druk over hoeft te maken. Klein spaarrekeningetje aan de zijkant is al genoeg om te compenseren (we praten hier over een paar tientjes).