Riga - Moskou - Transmongolie Express - China

Hoi,

Ik ben Esther, 25 jaar, en wil vanaf juni op wereldreis voor zo’n 8 maanden. Met name voor mijn eerste deel: Riga, Moskou, Transmongolie Express en China ben ik op zoek naar een reisgenootje. Dit omdat 2 niet Russisch/Chinees sprekenden meer weten dan 1 en omdat ik dit gedeelte liever niet als vrouw alleen reis.

Ik heb mijn plannen grotendeels al klaar, maar heb nog geen hostels geboekt oid.
Graag zou ik zo’n 4 nachten verblijven in Riga waartijdens ik graag de Midzomernacht zou willen meemaken. Daarna ook zo’n 4 nachten in Moskou (denk dat dat namelijk wel voldoende is. Hierna wil ik met de Transmongolie Express richting China. Ik heb al wat onderzoek gedaan en zou graag tussentijds uit willen stappen in Irkutsk (zo’n 3 dagen/nachten) om het Baikalmeer (het grootste zoetwatermeer) te bezoeken en het wat te wandelen of zo. Daarna zit ik erover te denken om 2 weken te verblijven in Mongolie, Ulan Batar te zien en ook wat van de binnenlanden die zeker de moeite waard zullen zijn. Hierna staat op mijn planning om 30 dagen (de lengte van een standaardvisum) te verblijven in China met als startpunt Beijing (omdat hier de trein stopt) en als eindpunt Shanghai. In China denk ik dat het het makkelijkst is om met de trein te reizen van plaats naar plaats. Heb al wat plaatsen in mijn hoofd, maar deze staan nog niet vast, dus alle opties hiervoor staan nog open.

Hierna wil ik verder naar Australie, Fiji, Hawaii en Amerika, maar deze plannen staan allemaal nog niet vast.

Ik hoop via dit forum een reisgenoot te vinden voor het eerste (meest spannende) deel van mijn reis. Dus, mocht je zin hebben om (een deel) met me mee te reizen, dan hoor ik het graag…

Esther

Hi Esther! Ik zal dit deel van de reis zelf ook gaan doen, maar dan vanaf januari 2013 en vanaf Kiev naar Moskou. Succes met het vinden van een reisgenoot! Ga je nog een blog oid bijhouden? Ik ben benieuwd naar je avonturen :). Groetjes Nadi

Ik wens je veel succes! Reizen met de trein is ook voor de Chinezen de verkozen manier om zich te verplaatsen en tickets kunnen pas 3 dagen op voorhand in het station van vertrek (niet in een ander station!) gekocht worden. Als je niet op tijd boekt, is de kans reëel dat je moet rechtstaan op een nachttrein. Vanaf Chengdu richting Shanghai zijn het hoofdzakelijk moderne sneltreinen, maar van Peking tot Chengdu is het een ander verhaal. Heb 1 keer een nachttrein genomen (van Datong naar Xi’an) op ‘hard seats’ bij gebrek aan iets anders en dat is absoluut geen aanrader!

Hey Esther!
Ook ik ben 25 en mijn plan is om in de zomervakantie de Transmongolie Express te gaan doen. Net als jij zit ik te twijfelen of ik dit alleen ga doen of met een leuke reisgenoot.
Zelf zou ik vanaf half juli kunnen vertrekken, dus als dit ook voor jou een optie is zou ik het leuk vinden om iets van je te horen!
Alike