Hoi,
Ik ben Esther, 25 jaar en kortgeleden afgestudeer. Vanaf 21 juni wil ik voor 8 maanden op wereldreis gaan.Ik wil beginnen om via Riga naar Moskou te reizen en hier op de Transmongolie Express te stappen om daarna nog een maand rond te reizen in China. Tijdens de treinreis wil ik graag 3 dagen uitstappen in Irkutsk en 2 weken in Mongolie.
Voor deze treinreis en mijn reis daarna in China ben ik op zoek naar een reisgenootje. Dit omdat het me erg gezellig lijkt om ervaringen te delen, 2 niet chineessprekenden meer weten dan 1 en omdat mijn ouders het niet helemaal verantwoord vinden als ik alleen reis.
Ik hoop via dit forum een reisgenootje te vinden voor (een deel) van deze periode. Mocht dit je aanspreken, dan hoor ik het graag. Ik heb nog geen plannen voor wat ik precies in China wil gaan zien, dus dit kan nog alle kanten uit.
Esther
Hee Esther,
Ik heb precies dezelfde plannen als jij. Ik wil ook graag met de transmongoliƫexpress en trekken door China. Omdat ik in het onderwijs werk kan ik niet eerder dan augustus. Ik zoek ook nog een een reisgenoot. Ik ben een enthousiaste 25-jarige jongen met enige reiservaring. Lijkt me een leuke uitdaging!
Groetjes Marten
Hoi Marten,
Super jammer dat je niet voor augustus kunt vertrekken. Ik heb een ticket waarmee ik voor 30 juni moet vertrekken. Ik ga eerst nog een paar dagen naar Riga en Moskou en vertrek al op 21 juni, waarna ik vanaf de 29e met de trein wil. Hoop dat we beiden nog een reisgenoot kunnen vinden voor onze reis.
Esther
(ps. hebben niet alle scholen al vanaf eind juni/begin juli vakantie?)
Hoi Esther,
Wat jammer want jij dan al gaat. De vakanties zijn verbonden aan de regio waar je vandaan komt. Wij (noorden) hebben als laaste vakantie. Vandaar.
Tis erg lastig om iemand te vinden.
Ik ga ook via China en ik ga dus een kleine 2 maanden later weg. Misschien dat ik je in China tegen kan komen. Als jij nou even flink treuzelt:p
Groetjes Marten
Hoi,
Het blijft jammer, eindelijk iemand die (ongeveer) hetzelfde pad wil afleggen als ik, kunnen we niet op dezelfde tijd. Ik ben na de treinreis 30 dagen in China, dit zal vanaf eind juli tot eind augustus zijn, de precieze data weet ik na vrijdag want dan ga ik mijn ticket boeken. Ik wil een rondreis (denk per trein) maken door China van Beijing via Pingyao, Xian, Chengdu, Suzhou, Hangzhou naar Shanghai.
Ik geloof dat je voor je visum alles al geboekt moet hebben dus hopelijk kunnen we elkaar inderdaad een keer tegenkomen. HIerna vlieg ik door naar Australie.
Esther