Na een geweldige vakantie dit jaar in tunesie…zit ik er over na te denken om volgend jaar weer terug te gaan nou vroeg ik me af of iemand me wat meer kan vertellen over het riath palms hotel…ben er wel binnen geweest want mn vriendje werkt er maar hoe zijn de kamers, eten, service en het personeel???
Dit jaar waren we in het tej marhaba…ook erg leuk!! maar je moet toch vanalles proberen, is er veel verschil tussen deze twee hotels???
ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!!
Ik ben net terug uit Sousse met name Riath Palms.
Ik vond het er erg goed !
De kamers zijn wel wat verouderd maar er wordt elke dag gepoetst nieuwe lakens en nieuwe handdoeken.
Het eten is ook erg lekker behalve s’morgens dan is het wat simpel maar ook goed hoor croissants stokbrood cake cornflakes kaas worst koffie chocomel thee gebakken eitjes iets gelijk smoutbollen maar dan plat rond met een gaatje in gelijk een dognut lekker warm met suiker erop.
Er is ook nog rauwkost en pasta enz.
Maar dat kon ons niet bekoren maar s’avonds en s’middags echt heerlijk!!!
Ik heb wel met mensen gesproken die al in Tej Maharba waren geweest en die vonden deze beter dan Riath palms zij vonden het netter en het eten beter daar?
Maar voor de rest heel mooi hotel je loopt via de tuin door naar het strand .
Het eten is ook erg lekker behalve s’morgens dan is het wat simpel maar ook goed hoor croissants stokbrood cake cornflakes kaas worst koffie chocomel thee gebakken eitjes iets gelijk smoutbollen maar dan plat rond met een gaatje in gelijk een dognut lekker warm met suiker erop.
Er is ook nog rauwkost en pasta enz.
Lijkt me toch aardig uitgebreid ! Wat had je dan nog meer willen hebben ? Ik heb het thuis niet hoor !
Ik bedoel dat het lekker is maar niet zo uitgebreid als ik al elders heb gehad !Spanje bijvoorbeeld maar dat kun je ook niet vergelijken met elkaar he.
Het was voldoende voor mij hoor!
Het avondeten en middageten was superuitgebreid in tegenoverstelling met s’morgens .
Er was geen boter of gewoon brood .
Er was een soort worst en een soort kaas.
Voor fruitsap moest je betalen.
Ik wil dit hotel niet afbreken hoor begrijp me aub niet verkeerd .
Nee hoor, geen probleem ! Je kunt Tunesie nu eenmaal niet vergelijken met Spanje.
Voor wat betreft dat er geen boter was, dat vind ik vreemd. Meestal zijn er van die kleine cupjes of bolletjes boter die in een schaal met ijs liggen.
Brood is in Tunesie volop te koop. Het is een beetje van het hotel afhankelijk, want bij de grote bakkerijen is er brood in alle variaties te koop, ook bruin brood. Veel hotels hebben vaak alleen stokbrood of kleine broodjes.
Broodbeleg in de vorm van kaas en worst is vaak maar één soort. Het is behoorlijk prijzig en in Tunesie hebben ze wat dat betreft niet de keuze die wij hebben !
Bovendien verschilt het natuurlijk ook nog van hotel tot hotel !