Hallo iedereen,
Ik ga in september naar tunesie precies onder de ramadan. Ik ben erg benieuwd hoe dat dan in de hotels werkt. Of het personeel hier dan ook aan mee doet en wat je er dan van merkt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo iedereen,
Ik ga in september naar tunesie precies onder de ramadan. Ik ben erg benieuwd hoe dat dan in de hotels werkt. Of het personeel hier dan ook aan mee doet en wat je er dan van merkt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je merkt er weinig van in het hotel, vind ik. Buiten dat sommige medewerkers even pauze nemen om te eten bij het breken van de vasten 's avonds. Het verkeer buiten valt ook een uurtje helemaal stil en de supermarkten zijn vroeger gesloten. Sommige bustijden veranderen en het is tijdens etenstijd ook wel wat moeilijker om een taxi te vinden mocht je die nodig hebben.
Op het einde van de Ramadan (suikerfeest) is alles twee of drie dagen gesloten en gaat iedereen op familiebezoek. In het hotel draait dan alles een beetje op zondagsdienst als het ware maar als gast hebben wij daar nooit hinder van gehad. Er worden in die periode wel geen excursies georganiseerd.
Bedankt voor je antwoord. Heb er ook helemaal geen moeite mee als er een pauze word ingelast om te eten, was alleen bang dat het voor een lange tijd stil zou liggen. Verheug me hoe dan ook op de vakantie, dit is de 2de keer dat ik naar tunesie ga en vind het een top land om vakantie te houden!
In het hotel merk je er weinig van, en afhankelijk van in welke plaats je verblijft kunnen de winkels eerder dicht gaan.
In Hammamet is dit bijv niet het geval, daar zijn de winkels en de medina tot 00.00uur of nog iets later geopend 'savonds.
Discotheken zijn gewoon geopend, voor de overige barretjes en restaurantjes kan het wel zijn dat er in sommige geen alcohol wordt geschonken. O en er kunnen gewoon excursies gedaan worden hoor! Wij hebben de piratentocht gedaan, de quad safari en kameel en paarden safari.
Wij gaan ieder jaar in de Ramadan periode naar Tunesie.
En nu dus weer, 1 sept! Succes ermee!
Ter verduidelijking: ik bedoelde dat er op het einde van de Ramadan (El Aid of het suikerfeest) geen excursies worden georganiseerd. Tijdens de maand Ramadan wel uiteraard.
Ik ga ook op 1 september, ben benieuwd naar welk hotel jij gaat? Ga zelf naar Marhaba&club in Sousse. Ben al eerder in dit hotel geweest en is me zeer goed bevallen! Vooral omdat er relatief weinig nederlanders komen, vooral engelsen, italianen en russen. Ik vind het leuker om ergens op vakantie te gaan waar je niet het gevoel hebt dat je in “half” nederland verblijft!!! :vak02:
En hoelang ga je?
Ik ga 1/9 2,5 week naar Bahia Beach in Hammamet, ken het hotel niet.
Zat vorig jaar in Yasmine beach in Hammamet.
Ik hou van Tunesie
Ik ga voor 12 dagen. Ben zelf nooit in Hammamet geweest, mischien een idee voor volgend jaar. Ik hou ook van Tunesie hoor, ben er helemaal verliefd op geworden, 100 keer beter dan spanje enzo!! Mischien komen we elkaar nog tegen in het vliegtuig, anders maar een teken afspreken (haha) :dag:
Heb je ook de ochtend vlucht van Transavia om 5 uur?
Nee de vlucht van 6 uur naar Monsistar, naar welk vliegveld ga jij dan?
Sorry mijn fout het is inderdaad de vlucht op 1/9 van 06.00 uur
Er gaat nog wel 2 andere vluchten van Transavia die dag een om 05.00 en een om 18.35 uur.
Dan zitten we dus bij elkaar in het vliegtuig.
Toevallig!
Reis je alleen?
Nee, samen met mijn dochter. En jij dan? Wel vroeg he om 6 uur, kan zelf nooit slapen in een vliegtuig, hou ook niet zo van vliegen. Maar goed, bent dan wel lekker op tijd in tunesie, heb je nog wel aan aan je dag (knock out liggen op je strandbed!) Ga wel weer online inchecken, scheelt toch een uur met op het vliegveld zijn. Woon in lelystad dus moet dan al rond half 4 weg van huis. :slapen: Draag jij een rode roos in het vliegtuig, draag ik een witte!! Hahah, grapje hoor!!!
Haha zo grappig!
Ja ga ook zeker online inchecken.
Reis samen met mn ouders en mn vriendin.
Ik zal eens naar je rondkijken.
Pff Lelystad is wel erg ver ja, wij moeten vanuit Utrecht komen dus das een klein half uurtje.
Ik trek een rode jas aan, jij een witte?
Groetjes;)
Haha daag je uit om echt in een rode jas op te komen dagen. Kunnen het anders ook nog wel als codenaam gebruiken, laat ik een stewardes omroepen: wil rode jas even opstaan?. Tja, low profile vliegen zit er dus niet meer in!!! >>>
He Charissa!
Ik laat je tegen die tijd nog wel even weten hoe ik te herkennen ben;)
Nog 3 weekjes, tijd gaat hard!
>>>
Hmmm… toch een kleine spraakverwarring!!! Ik ben niet Charissa, dat is mijn dochter. We doen samen met dit forum! Maar goed, maakt natuurlijk niet uit aangezien we samen gaan dus…charissa zie je (als we elkaar gaan herkennen) ook. Ons herken je waarschijnlijk aan een zeer vermoeid ogende vrouw van 37 :slapen: (ben niet zo goed bestand tegen niet slapen) en aan een 16 jarige met oordopjes in (zonder stort haar wereld in!!!) Nog maar 3 weken he??? Kan niet wachten, hebben er echt zin in!!!