Reunification day

Hallo!
Ik zit nu in dalat en probeer wat te boeken rond 30 april. Alles vol! Volgens mij vanwege een feestdag. Aan iemand daar wat meer over vertellen?
En… Iets duurs boeken of gewoon maar gaan?

Bedankt!

Via Wereldwijzer app

Hallo Janneke,

Klopt is een nationale feestdag.
Wordt de val van Saigon gevierd en dus de vereniging tussen noord en zuid Viet Nam.
Ook 1 mei is een feestdag; is de dag van de arbeid.

Ik zou gewoon gaan en dan richting Ben Tanh market gaan.
Daar heb je vele goed betaalbare hotels in de buurt en lijkt me sterk dat je daar niets vind.

Wanneer je bij de markt bent kan je de rotonde niet missen.
Wanneer je de markt in de rug hebt en je steekt de rotonde recht over , dan heb je daar ook heel veel hotels.

Wel heel goed opletten met oversteken, want dat is een echt een gevaarlijke oversteek.

gr.
Ton.

Janneke,

klopt wat Ton zegt, of zoals het hier wordt gezegd: de overwinning op de Amerikanen, Wij zitten er nu. District 1 zitten voldoende hotels, altijd wel iets te vinden. Ik hoorde wel gisteren dat het kleinere openbaar vervoer mogelijk op 30 april beperkt is. ins en outs weten we niet verder. En die rotonde is inderdaad megadruk en 360 graden ogen in je hoofd hebben;-)
Ton & Pauline

Oh sorry! Ik heb het er niet goed bij gezet. We zijn dan in mui ne. Op booking.com e.d. is bijna alles uitverkocht… Normaal maak ik me daar niet echt druk over maar nu bleef er wel heel weinig over!

Groetjes

Via Wereldwijzer app

Beste Janneke,

op dit moment zijn we toevallig in Mui Ne, in het Surf4you residence. Prima hotelletje met zwembad. Kijk eens op Agoda anders.
Tussen HCMC en Mui Ne kun je prima reizen met een luxe touringcar slaapbus voor 140.000 VND p.p.

Helaas niet meer beschikbaar. Op agoda zijn er nu nog maar een stuk of zes beschikbaar rond die tijd. Dus ik heb inmiddels maar gewoon wat geboekt. Hawaii resort. En hoop dat dat goed komt want via booking.com hadden ze onze reservering niet gehad. Nu heeft het hotel hier voor ons gebeld en zou het goed moeten zijn.

Hoe reis je zelf eigenlijk? Of woon je hier?

Via Wereldwijzer app

we wonen hier jammer genoeg niet, we hebben de afgelopen 3,5 weken op eigen gelegenheid alles gedaan…
Let wel: er makkelijk geschreven op zo’n site, nog maar 3 beschikbaar ofzo…dat klopt niet altijd

Hallo Janneke,

klopt helemaal wat onze vrolijke duikers (-: schrijven.

Geld niet alleen voor Booking.com, maar ook Agoda en anderen die dezelfde truc gebruiken.

http://reclamewereld.blog.nl/regelgeving/2014/04/25/booking-com-misleidt-met-kamerschaarste-volgens-reclame-code-commissie

@ Ton en Pauline.
Leuk te lezen , dat je "jammer genoeg "schrijft.
Ik denk dat Viet Nam jullie ook goed bevalt?

gr.
Ton.

Ah lekker aan het rondreizen dus. Wij ook! Morgen gaan we met easy riders op pad!
Er staat op de sites niet dat er nog maar een paar kamers zijn. Er staat gewoon dat ze vol zitten. Test naar is uit vanaf de 30e!

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Via Wereldwijzer app

Dag Ton,

inderdaad bevalt onze Vietnam meer dan uitstekend. Het blijft niet bij een keer. Zoals beloofd zal ik een uitgebreid verslag op het forum zetten. Vandaag de laatste nacht in HCMC, Benh Than market en zondag richting Nederland.
Janneke, wat ook weleens wil lukken als je het hotel rechtstreeks belt voor een kamer. Wij boekten meestal de eerste nacht. Als je dan bij wilt boeken en je doet dit rechtstreeks bij het hotel, geven ze je een heel klein beetje korting. Ze hoeven dan geen commissie aan agoda o.i.d. te betalen.

1 like

Hey!
Inmiddels ook weer in hcmc! Heerlijke stad toch. We zijn in mui ne nog wel even aan het zoeken geweest! Ongeveer tien hotels afgelopen en dat was nog twee dagen van te voren!

Nou, nog even de laatste souvenirtjes inslaan en ook zondag naar huis! Je vliegt toch niet toevallig met etihad?

Groetjes!

Via Wereldwijzer app

nee hoor, wij zijn al een week thuis en zijn met Malaysian Airlines gevlogen