HCMC 19 dec-2 januari...nog niets uit kunnen zoeken. Enkele vragen.

Dag allen,

Ik heb samen met een vriendinnetje een reis geboekt naar Vietnam voor de kerstvakantie. Echter is het zeer korte termijn. We hebben het ticket, heen en terug op HCMC… En voor de rest hebben we nog niets geregeld. We beseffen ons dat heteen korte reis is en we willen niet reizen, om het reizen. We hebben de Mekong op ons verlanglijstje staan en mogelijk Nha Trang en Mui Ne. Iemand advies of andere ideeën?

We zijn vorig jaar in Thailand geweest in de zomer, toen konden we met gemak hostels vinden zonder vooraf te boeken. We zijn redelijk snel tevreden, als het bed maar iets meer is dan een kartonnen plaat :slight_smile: Echter weet ik niet hoe dit in deze tijd van het jaar in Vietnam is? Heeft iemand daar ervaring mee? Is het nodig om wel vooraf te boeken?

Alvast bedankt!
Groet,
Marloes

P.s. Ik was al zeer blij met de uitgebreide uitleg over de aanvraag van visum!!

Hallo Marloes,

Leuk dat je rond de kerst gaat; Saigon ademt dan een en al kerst uit en leuk om te zien.
Denk wel eens; hoe lang zou dit staan in Nederland?

Jammer dat je het aantal dagen niet vermeld hebt.

Ik denk dat niet echt lang zal zijn, dan is Nha Trang al een probleem , of je moet gaan vliegen of een avond trein ( is ongeveer net zo duur ).

Met het vinden van een overnachting is, zoals je je wensen beschrijft geen probleem om deze te vinden; Saigon en Delta enz.

Misschien wel een idee, is om met de jaarwisseling in Saigon te zijn omdat je daar wel "oud en Nieuw " heel leuk kan vieren.

kerstavond is in Saigon de dag van kerst en in distrtict 1 , is het dan een drukte van belang.

Hoop dat deze informatie jullie wat kan helpen.
Zo niet weet je, hopelijk, WW weer te vinden.

gr.
Ton.

Hoi Ton,
Bedankt voor je reactie! We zijn dus van 20 dec tot en met 1 januari in Vietnam en we vliegen heen en terug op HCMC. Het is een zeer korte periode, daarom willen we niet te veel, maar vooral genieten van de mensen, sfeer…
We zijn inderdaad van plan om oud en nieuw in HCMC te zijn, we vliegen tenslotte ook die avond (1 jan) weer terug. Heb je nog tips waar we een leuk feestje kunnen vieren?
Een geruststelling dat er voldoende hostels zijn in ons segment :slight_smile:
Ik las ergens dat het bezoeken van de Mekong Delta lastig kan zijn ivm de drukte in deze kervakantie periode… Heb jij misschien nog tips of mogelijkheden die we van te voren kunnen boeken. Ik las dat het lastig was om een busreis te boeken, kunnen we dit ook al van te voren doen?
Nou toch een aantal vragen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groet,
Marloes

Hallo Marloes,

Nee hoor, voor de Meknog kan je best nog veel lokaties vinden om te overnachten.
Misschien dat die de populaire Hung homestay vol zit, heeft maar 20 kamers.
Bus is ook gewoon te boekern geen probleem.

Laat even weten waar je wilt verblijven en misschien kan ik je dan helpen, ook voor een kamer in Saigon.

Feestje Saigon.

Ik weet dat er zeker WW mensen in Saigon zijn; denk aan 6 mensen incl. jullie.
Ik heb helaas een afspraak op oudjaar en kan niet mee de straat op.

Maar ik ga een nieuw topic openen voor mensen die op 31-12 / 1-1 in Saigon zijn en misschien willen afspreken morgen, met lokaties ed.

gr.
Ton.