Op de bonnevooi....?

Hallo daar,

We hebben inmiddels de vlucht geboekt >>>en zullen half december landen te Hanoi. Begin Januari vliegen we weer terug naar A’dam vanuit HCMC.

In grote lijnen weten we onze route en bezienswaardigehden die we graag willen doen/zien (Hanoi, Sapa, Halong, Hue, Hoi An, HCMC, Mekong, strand)
Nou twijfelen we of we alles (hotels, trein, binnenlandse vlucht, boot) vantevoren gaan plannen en boeken/vastleggen!

Heeft iemand ervaring/ideeen/tips om zonder vooraf te boeken een dergelijke trip te maken? Met name doordat we in de kerstperiode en nieuwjaarsperiode de strandkant opzoeken, moeten we dit zeker toch niet reserveren al? Is het eenvoudig hotels ter plekke te zoeken of beter vooraf via de geeigende weg (Zoover, Expedia etc.).

Alle info/adviezen zijn welkom.

gr. Nillus

Hallo Nillus,

Even in gedachten houden dat je in het bijna super hoogseizoen in Viet Nam verblijft.
Prijzen bijna liggen allemaal wat hoger dan normaal.

Wat is wijsheid?

Ik zou zeker het strand van tevoren boeken; je hebt dan de keuze van je voorkeur en tijdstip.
Strand wel pakken in het zuiden; zeg vanaf Mui Nee en naar beneden.
Dus eigenlijk Mui Nee, Vung Tau,Con Dao of Phu Quoc ( dan zeker vlucht boeken ).

Voor Sapa is er eigenlijk altijd wel iets te boeken maar keuze aan comfort van slaapcoupé kan niet altijd op het door jouw gewenste tijdstip aanwezig zijn.

Geld ook voor Halong Bay, maar dan voor de keuze van de boot voor eventuele overnachting.

Vluchten naar Danang of Hue voorzie ik geen probleem.
Ook bustickets geen probleem

Treintickets misschien van Hanoi naar Hue ( slaapcoupés ) idem als voor Sapa.

M.u.v. van de strandlokatie kan je, gezien het grote aanbod van hotels in elke stad wel wat vinden. Wel dus jouw verlangde hotel kan volgeboekt zijn, maar alternatieven zullen er dan wel zijn.

Bedenk wel dat het in het noorden gewoon koud kan zijn.
Afgelopen jaar gingen de buffels gewoon dood door de kou.
Ook Halong Bay is geen zonnig tripje.

Voor Hoi An en Hue reken op temperaturen van in de middag op 22 en 's-avonds op 15.
Ook kan het voorkomen dat door typhonen hotels beschadigd zijn.
Dus een plan B is geen overbodige optie voor dat gebied.

Zelf zou ik niets boeken via de door jouw genoemde reisbureaus, maar gewoon rechtstreeks via het hotel zelf of door de vietnamees reisbureau. Met wat orienteren kan je de prijs best wel wat drukken.
Lees op deze site ook even naar ervaringen van andere reizigers met vietnamese bureaus.
Wanneer je vooraf wat wilt boeken natuurlijk.

Ik hoop dat je je misschien iets wat heeft geholpen.

gr
Ton.

Hele duidelijke tips Ton! Ik heb er dan ook niets aan toe te voegen en sluit me bij de tips van Ton aan.

Veel succes met het uitfioleren van je reis!

Groetjes, Anne

Beste Ton & Anne,

Bedankt voor jullie bijdrage; we gaan er wat van maken en zoveel mogelijk …op de bonnevooi… doen.

Thanks,

Niels

Hallo Niels,

Ik wens je veel plezier en wie weet komen we elkaar tegen in Saigon.
Ik ben daar van 23-12 t/m 15-1 ( wel met een kleine onderbreking van 4 dagen ).

gr
Ton.