Wat ga ik missen en misschien tips?

Beste forumgenoten,

Leuk om het forum te lezen en al veel inspiratie opgedaan. Nu is het eindelijk tijd om ook daadwerkelijk te boeken. Voor dat we dat doen willen we graag even onze plannen voorleggen om misschien nog tips te krijgen of mogelijke knelpunten te horen. Ik ben erg nieuwsgierig…

Ons plan is om half juni te vertrekken en dan te vliegen naar Hanoi, tijdens onze reis willen we voornamelijk hotels zonder een gedeelde badkamer maar een eigen badkamer. We zijn rond de dertig jaar en kerngezond en willen de grote wereld zien. In ons plan hebben we ervoor gekozen om soms iets langer op 1 plek te zitten om niet elke dag aan het reizen te zijn maar ook daadwerkelijk vakantie te hebben. En toch willen we eigenlijk heel veel zien!

In het kort is dit ons plan:

Vliegen van Amsterdam naar Hanoi

Hanoi 2 overnachtingen om daar de stad te bekijken.
-Halong Bay (te boeken vanuit Hanoi met transfer?) 1 overnachting op een boot, deze moeten we nog boeken en de wens is om veel te varen, en zwemmen. Grotten minder interesse.
-Mai Chau (te boeken vanuit Hanoi met transfer?) 2 overnachtingen op het platte land

Hanoi naar Hue vliegen (Duur 1:10 uur; USD 60.-)

Hue (excursie DMZ te boeken in Hue) 3 overnachtingen
Bus of lokaal vervoer naar Hoi An
Hoi An 2 overnachtingen
Taxi naar Da Nang airport
Da Nang vliegen Ho Chi Minh (1:10 uur USD 60.-)

Ho Chi Minh 2 overnachtingen om de stad te bekijken

-Mekong Delta (te boeken vanuit HCM met transfer?) 2 overnachtingen
-Relax eiland / strand 4 overnachtingen, we zaten zelf te denken aan Mui Ne.
-Ho Chi Minh 1 overnachting vlakbij het vliegveld om de volgende dag te vertrekken naar Amsterdam.

Dit is ons plan tot nu toe… Sapa staat niet in het rijtje vanwege de flinke trip heen en terug vanuit Hanoi, we weten niet of dit wel de moeite waard is. Ook lezen we dat de toeristen veel aanwezig zijn en de verkoop van spulletjes niet als prettig is ervaren. We zijn nog erg flexibel in het schuiven van dagen en zitten nu op 19 overnachtingen… dat zouden er ook nog 20 mogen worden dus wat zouden jullie er nog tussen plakken?

Groeten!

Hallo K,

Fijn dat ons forum kan bijdragen aan het plannen van je vakantie.

Ik vind dat je een zeer realistisch reisplan hebt gemaakt.

Ik heb wel vragen over kleine details, maar die zul je waarschijnlijk ook zelf al bedacht hebben en niet in je post gemeld.

Je weet dat, wanneer je van Halong terug komt, en de dag erop naar Mai Chau gaat, je een overnachting nodig hebt in Hanoi?
Wat doe je na terugkomst vanuit Mai Chau; overnachten in Hanoi of door naar het vliegveld en dan naar Hue?

Wanneer je meteen door wilt is het misschien ook een idee ( wel een wat duurdere optie ) om eerst Mai Chau te doen, overnachten in Hanoi.
Dan de cruise in Halong Bai en vanaf Halong naar Haipgong te gaan en daar te vliegen op Danang.

Betekend dan wel dat je eerst Hoi An doet, dan naar Hue en vanaf Hue vliegen op Saigon.

Boeken.
Je kan in iet Nam eigenlijk alles per plaatste boeken, geen probleem.
Alleen voor de juiste boot ( Halong ), de juiste route, met veel varen en weinig grotten is het handiger om dit thuis al goed voor te bereiden en uit te zoeken.
Misschien er maar 2 of 3 boten die aan jouw wensen voldoen en deze kunnen vol zijn wanneer je wilt gaan cruisen.
Dus misschien deze vooraf boeken misschien?

Ik zie geen knelpunten, en tips kan ik je wel geven per lokatie wanneer je je exacte schema hebt gemaakt.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Dank je voor je reactie en gelijk ook goed want de nacht Hanoi had ik nog niet tussendoor opgenomen.

We wilden inderdaad gelijk vliegen naar Hue dus als ik jou optie bekijk scheelt ons dat een reis terug naar Hanoi. De vliegreis kost USD 12.- meer dus dat valt wel mee. Economyclass tenminste maar voor een vlucht van anderhalf uur zou ik niet weten waarom ik zou upgraden maar heb de vliegtuigen nog niet gezien :wink:

Dus dat ga ik gelijk uitzoeken, dank je voor de tip.

Als ik zo je reactie lees is missen we niet echt iets en hebben we de highlights? Welke bestemming zou je aanraden om een paar dagen bij te komen aan het strand met een cocktail?

Groeten!

Via Wereldwijzer app

Hallo K,

Ik denk dat er een gevalletje is van miscommunicatie.
Ik bedoelde met de duurdere optie dat ik ervan uitging dat je eerst naar Halong ging, en dan naar Mai Chau.
Meteen doorvliegen naar Hue of Danang kost je de kosten van de transfer naar Haipgong airport meer; vandaar dat ik een duurdere optie noemde.

Highlights.
in jouw schema mis natuurlijk wat highlights, maar die heb ik de afgelopen 10 jaar met in totaal 16 maanden daar ook nog niet allemaal gezien.
Dus altijd een reden om terug te gaan naar het mooie Viet Nam.

Strand.
Misschien was het je al opgevallen dat ik dit had weggelaten in mijn vorige antwoord.
Dit had ik bewust gedaan omdat het advies hierin best wel moeilijk is en stiekem hoopte dat je dit niet meer zou vragen.
Jammer voor mij, dus dan hierbij een antwoord hierop.

ik zit voornamelijk met het probleem dat je in het regenseizoen aan het reizen bent.
Wanneer je in maart zou reizen kan ik je vanalles aanraden.

Maar in juni / juli

Ben net 2 weken terug van Phu Quoc en is helemaal een geweldige strandlokatie.
Maar stel je boekt dit in juni en je hebt 3 dagen regen, dan is het plezier misschien ook snel over; niets verveelt zo snel als regen.
Je zit dan wel op een eiland en ben je het echt beu , na 2 dagen, en je wilt weg, dan moet je van alles regelen; vliegtickets, transfers enz.

Zit je in Mui Nee, dan kan je met de bus alle kanten op; veel handiger.
Maar heb je een wat duurdere kamer, laat je deze ook niet vallen en dan ergens anders weer een nieuwe boeken.

Maar wil je wel je hotel verlaten dan is Mui Nee een betere keuze.
Wil je gokken op het weer, dan is PQ ook een aanrader.

In de buurt zeer nabije omgeving van Saigon ( 1.5 uur rijden ) heb je ook nog strand.
Te denken aan Vung Tau, Can Gio.
De eerste plaats is heel favoriet bij russen ( zoals alle strandstadjes ) en de tweede bij Vietnamezen in het weekend.

Of

Ben je wat flexibel, en je hebt goed weer in Hoi An, dan daar het strand nemen, heb je daar goed weer dan kunnen ze je dat niet meer afpakken.
Dus dan geen tickets en hotel boeken voor Saigon; kan je allemaal binnen 15 minuten regelen ( kan je wel helpen wanneer je daar bent, maar het wijst zich vanzelf ).

Ik hoop K. dat dit antwoord weer je weer een stap verder kan helpen?
Sorry voor de strandlokatie, dat zal je even moeten bekijken en de voor en tegens tegen elkaar moeten afwegen.

gr.
Ton.

Ha Ton,

Dank je, was inderdaad nog wel benieuwd dus vandaar dat ik het nog even vroeg. En je bevestigd eigenlijk wat ik al een beetje dacht… Mui Nee een prima locatie als ik ook nog een dag met bijv. Easyriders meewil of nog naar Dalat zou willen.

Ik heb ook voor een Junk (klinkt wel fout haha) gemaild of een transfer naar Hai Phong ipv Hanoi ook mogelijk is… dat antwoord moet ik nog even afwachten.

Dan denk ik dat ik mijn schema kan vast gaan leggen en de vluchten etc kan boeken.
Prijs van Euro 740,- met 1x overstappen lijkt me nu de beste optie. Dit is dan van 13 juni (dag van Nederland - Spanje ;-() tot en met 5 juli. Mocht iemand iets goedkopers hebben gezien hoor ik het graag natuurlijk.

Voor de invulling in de steden ga ik het forum wel flink afspeuren en natuurlijk zal ik niet twijfelen om weer iets te vragen want het heeft me goed geholpen. Dank je!