Vietnam tijdens kerst

Hallo,
Tijdens kerstverlof wil mijn familie naar vietnam. Is het aan te raden om enkel een tour in het zuiden te doen wegens het klimaat dan, of is het noorden toch nog wel te doen.
heeft iemand tips voor het zuiden voor een tour van 12 à 14 dagen, dacht zelf aan HCMC-tunnels-Mui né-Dalat of Hue.
Groetjes Tim

Hey Tim,

Ik kan je helaas niets vertellen over het klimaat rond kerst. Ben net terug uit Vietnam en het zuiden was koeler (lees minder warm) dan het noorden. Voor 12-14 dagen in het zuiden zou ik het volgende kunnen adviseren.

• dag of 2 a 3 in HCMC. Kun je mooi beetje aklimatiseren en wennen aan Vietnam (Saigon is hier geschikt voor, want is toch nog beetje westers). Hier zou ik een halfdaagse tour naar de cu chi tunnels doen. Deze kun je bij een heleboel travelbureautjes boeken voor rond de $5,-. (kan ook een volle dag gaan, maar de tempel die je er dan bij doet is niet zo boeiend)
  • daarna kun je bus naar Dalat pakken. Dit is een busrit van zo’n 7 uur en kost zo’n $8-10,- (weet ik niet meer precies). In Dalat is een rit met de easyriders zeer aan te raden. Een eendaagse tocht door de omgeving kost zo’n $20,-. Voor meerdaagse tochten (bijvoorbeeld naar Mui Ne) betaal je al gauw zo’n $60,- per dag.
  • Daarna kun je of met de easyriders (super, maar prijzig), of met de bus naar Mui Ne, waar je lekker kan chillen aan het strand.
  • Weer terug naar Saigon (eventueel nog mekong delta tripje)

Hue is heel ver weg. Je kan met het vliegtuig als je dat echt wil zien, maar vond (omgeving) Dalat ook heel mooi. Zou gewoon volgende keer noorden doen met Hanoi, Halong Bay, Sapa en Hue.

Als je nog tips wilt voor Hotels of restaurants in Dalat of Saigon kun je altijd mailen. Mui Ne ben ik niet geweest, wij zijn naar Phu Quoc gegaan.

Groeten
Rob.

Vergeet ook Phu Quoc, Vietnammees eiland onder Cambodja niet, ben er 2x geweest, fantasties.Via Mekong met boot of vliegen vanuit HCM

thanks voor de reacties, Phu Quoc was ik al over aan’t denken.
Ook omdat ik vanuit Cambodja, Vietnam binnenkom. Misschien eerst Phu Quoc (is iedereen precies enthousiast over) en dan naar HCMC doorvliegen.
Greetzz Tim,

Phu Quoc is zeker mooi. Vergeet niet het weerbericht te bekijken voor je gaat! Wij zouden eigenlijk 6 dagen gaan. De eerste 2 waren helemaal geweldig, want toen scheen de zon. Daarna begon het te regenen en dan is er zeeeer weinig te doen + de regen zorgt ervoor dat de wegen zeer onbegaanbaar worden. Wij zijn daarom eerder terug gegaan naar Saigon. Als de zon schijnt is het wel super! Scooter huren en het eiland rondcrossen is zeer aan te bevelen!

veel plezier!

gr. Rob

Hallo,Ik ben zelf van in december in Vietnam geweest. Wij zijn zelf alleen in het zuiden gebleven. Dus HCMC tot Hoi An. We hebben prachtig weer gehad gemiddeld zo’n 30 a 34 graden. Dit is dus lekker. Rond Hanoi is het een stuk kouder.