Hallo,
Ik wil vanaf oktober richting Australie vertrekken om 1 jaar te reizen en werken. Mn ticket heb ik nog niet geboekt, omdat ik erg twijfel. Ik wil namelijk de maanden februari en maart door Nieuw-Zeeland trekken. Is het nu verstandig om een jaarticket te kopen incl retour NZ of zonder??
Weet iemand of er goedkope chartervluchten vanuit OZ richting NZ gaan, zodat ik dit ticket beter tzt kan boeken via internet? Ik heb namelijk begrepen dat een ticket via Australian Backpackers ongeveer 2.000 euro gaat kosten (incl. retour NZ). Best pittig vond ik zelf, maar misschien verkijk ik me hierop…
Wie kan me hier wat meer info over geven? Andere info/tips over tickets zijn ook meer dan welkom. Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Jo
Kijk maar eens op www.virginblue.com. Goede budget/charter-airline, doet ook Oz-NZ voor relatief lage prijzen. Dus gewoon jaarretour naar Oz, dat zou toch voor max. 1200 euro mogelijk moeten zijn, en dan voor relatief weinig geld door naar NZ. Wel op tijd boeken (dus al in en misschien zelfs voor oktober), bij Virgin Blue lopen de goedkope seats even snel vol als bij pakweg Easyjet en februari is nog beetje hoogseizoen…
ik ben zelf deze kant uit geweest en heb hele goeie ervaringen met www.ZUJI.com
betrouwbaar, goedkoopste (echt waar, en ik heb heel lang gezocht) ik moest een ticket hebben vanuit cairns naar auckland, dat gaat dan via brisbane. tenzij je heel vroeg boekt en jezelf vastlegt (wilde ik niet) kan je niet goedkoper.
Zoek heel goed op verschillende dagen (ma-di-wo-do vr-za-zo) want het kan je de helft schelen. kost wel wat tijd, maar ja dat is goedkoper dan €
Zuji rekent af met cradit card, en voordat je betaald zie je de hele kostprijs incl taxes. ga dus wel door naar het laaste stadium, anders LIJKt het heel goedkoop.
Kijk hier ook eens op voor andere vliegticket routes, Oceanie is hun specialiteit, de rest kan iets duurder uitpakken soms, maar daar zijn ze de beste/goedkoopste.
Oh ja tipje let op of je altijd genoeg overstaptijd hebt(DUH) dit kan soms te krap zijn, zelf op letten, maar word ook wel aangegeven.
Succes, your goin’ to paradise baby!!!
groeten Remko
misschien tot ziens daar.
ik ga daar wonen (rotorua area)
Oh ja zoek je een fijn en goedkoop en SCHOON hostel in sydney
dan kan ik sidney central backpackers.com.au (16 orwell street, potts point) aanraden (is van Daniel, ben er nu 2x geweest, relaxte gast, als ik naar sidney ga ga ik daarheen. Aanrader) in Kings Cross, een kleine 15 minuten lopen van het centrum, middenin de backpackerwijk, vol uitgaansgelegenheden, internet cafe’s etc. goede bus metro verbindingen door heel de stad, 2 grote goedkope supermarkten, woolworth (beste) en coles om de hoek.
Hi guys,
Bedankt voor jullie tips! Ik heb een tijdje geleden toch al een ticket via Australian Backpackers geboekt incl. retour NZ. Het is uiteindelijk uitgekomen op €1700. Kan ik mee leven aangezien t een jaarticket is en data onbeperkt gratis te wijzigen zijn, vertrekplaatsen overigens ook, maar wel tegen betaling van 90 Aus. dollar.
Remco, ook nog bedankt voor je tip over het hostel in Sydney. Ik heb nu gepland om in december in Sydney te zijn (ik vlieg 23 september op Cairns) dus dan zal ik hier zeker een kijkje nemen! Gaaf dat je definitief in Oz gaat wonen trouwens! Succes met alle voorbereidingen.
Groeten,
Jo