Wie weet of het verplicht is om een retourticket te boeken naar Aruba? of dat ik ook een enkeltje kan boeken omdat ik niet weet wanneer ik terug wil…
Ja je moet een retourticket hebben, de douane kan daar naar vragen en ze zijn zelfs gerechtigd je niet toe te laten zonder retourticket. Neem een flexibel ticket, wat je zonder veel kosten kunt wijzigen. Een enkel ticket is in het algemeen net zo duur als een retourtje, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Heel simpel,
Een enkele reis is niet, of soms heel weinig goedkoper dan een retour.
Koop dus altijd een retour, om lastige vragen bij de douane (ook immigratiedienst) te voorkomen.
Geef dus in het vliegtuig op de verstrekte vragenkaart, altijd vakantie aan als reisdoel.
Mocht je langere tijd (1/2 jaar) op Aruba willen blijven, dan heb ik nog een huisje te huur.
In ieder geval veel plezier daar
Minko
Minko
Nou ik heb wel een enkele ticket die was toch wel goedkoper…
ik ben van plan om een jaar naar aruba te gaan, als de douane mij iets vraagt zeg ik dat ik op vakantie ga bij een kennis (want daar ga ik ook tijdelijk wonen) en dat ik niet weet hoelang ik blijf… Dit heeft een vriendin van mij ook gedaan en ze wilden wel die kennis zien, nou dat is geen probleem die komen mij sowieso halen op het vliegveld… Ik maak me daar niet zo druk om
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt op een retour.
Toen wij 9 jaar geleden de grote stap maakten, was het enkeltje hooguit enkele tientjes
goedkoper, en op de datum die wij planden, was het enkeltje zelfs duurder.
Dat is nu blijkbaar allemaal wat makkelijker. (toen vloog vanuit NL. alleen nog KLM)
Veel succes overigens.
Heb je al geboekt, of weet je al wanneer je gaat ??
Dit jaar had ik voor een retourtje 750 betaald en nu voor een enkeltje 450… ik vind t wel te doen haha ik vlieg nu wel met arke…
Ja ik vertrek 2november, ben al aan het aftellen… hoop dat daar ook alles goed komt, ik laat alles op me afkomen
Oke, jij gaat het gewoon gokken…
Waar ga je ergens wonen??
ik ga eerst bij mn vriendin wonen en als ik werk heb zodat ik weet dat ik financieel goed zit wil ik naar blue village denk ik… zag er wel goed uit haha
Ja ik zit te denken om ook gewoon enkeltje te boeken want ik zie er nu voor maar 350 euro voor midden oktober. En aangezien ik niet weet hoelang ik wil blijven…
jaa dat is hartstikke goedkoop… en als de douane iets zou vragen kan je zeggen dat je bij een vriend op bezoek gaat ofzo… als je een adres hebt om op te geven natuurlijk want dat willen ze wel weten
Iedereen moet het natuurlijk gewoon helemaal zelf weten, maar houd er rekening mee dat de douane een retourticket voor niet-Arubanen zonder vergunning verplicht stelt. Je kunt het wel proberen, maar je hebt al kans dat Arke je niet meeneemt, zij zijn er nl. verantwoordelijk voor om je mee terug te nemen als de douane je weigert toe te laten. En als dat al lukt en je komt op Aruba aan, dan heb je dus alle kans dat de douane je niet toelaat. De eenvoudige reden daarvoor is dat er een vergunningbeleid is en als je zonder retourticket, dus zonder controle wanneer je weer vertrekt, op het eiland wordt toegelaten, kun je heel gemakkelijk in de illegaliteit verdwijnen, m.a.w. geen vergunning aanvragen, illegaal gaan werken en dus - en daar gaat het allemaal om - een mogelijke arbeidsplaats van een Arubaan innemen. Je kunt geluk hebben, je zult niet de eerste zijn, maar ik heb het te vaak zien gebeuren dat mensen dus gewoon weer met de eerste de beste vlucht terug moeten naar Nederland. En terug moet je toch een keer lijkt me, al is het maar om - als je hier definitief zou willen en kunnen blijven - je papierwinkel in orde te maken. Dat is op een afstand niet zo gemakkelijk.
jaa een vriendin van me heeft het inderdaad op dezelfde manier gedaan als ik nu ga doen… ik moet gewoon geluk hebben dat als ze me iets vragen, mij ook geloven… Je mag sowieso 180 dagen op het eiland verblijven en daar hoef je echt geen retourticket voor te hebben… Het is een beetje dubbel allemaal, hopen op goed geluk dan maar
succes in ieder geval. En je moet echt wel een retourticket hebben, kijk er de toelatingseisen maar eens op na op DIMAS, ook voor 180 dagen. Als ze je er niet naar vragen heb je geluk, maar het is echt verplicht.