Retourtje of toch enkele reis?

Hallo,

Vroeg me af wat makklijker is een retourtje of toch een enkele reis… Ivm de douane. Of zit hier niet echt verschil in? Groetjes

Aangezien je al een baan hebt heb je misschien ook al een contract? Dan kun je gewoon een enkele reis nemen, want dan kun je het contract laten zien aan de douane. Regelt je werk ook een vergunning voor je? Die heb je dan wel ook nodig. Anders kun je mss beter een retourticket nemen met een terugvlucht op korte termijn, die cancel je dan als je op het eiland bent en dan doet de douane helemaal niet moeilijk omdat ze denken dat je op vakantie gaat. Een retourticket is vaak ook goedkoper dan een enkeltje gek genoeg …

hmmm oke dan word het toch een retourtje. Contract regelen we als ik op Curacao ben. En goedkoper is altijd fijn :slight_smile:

Mja bij ons was dat in elk geval goedkoper. Ook om een normaal retourtje te kopen op korte termijn dan eentje die een jaar geldig is. Daar kon je twee keer een normaal retourtje voor kopen! hahaha alleen op Curacao dus even rekening houden met het feit dat we nog geld moeten overhouden voor een terugvlucht :slight_smile: Maar ik heb begrepen dat de douane dan het minst moeilijk doet als je een retourtje hebt, want dan ben je geen bedreiging voor het eiland. Met welke maatschappij wil je vliegen?

Maakt me niet zo heel veel uit KLM is volgens mij behoorlijk duur. Dus zal wel martinair worden ofzo.

Mijn retour met Martinair was 499 dus valt reuze mee! Volgens mij is KLM ook wel zoiets maar op de een of andere manier vind ik Martinair altijd beter. Hoewel we nu wel een tussenstop op Aruba hebben, maar ja … We hebben comfort class geboekt, dan heb je meer beenruimte EN een eigen tvtje in je stoel, dat vind ik wel ideaal want het is een lange vlucht en ik heb best een beetje vliegangst … Tjee maar dat het zo snel is gegaan bij je dan, spannend !!!

hey,]
ik jeb een retourtje gekocht want scheelde idd 500 euro! en ben gewoon niet terug gegaan enniet gecanceld! zonde van je geld ja toch…
xxx

hoi Shelley,

Niet gecanceld? krijg je dan geen problemen? en wat heb jij ingevuld op het formulier bij aankomtst qua verblijfplaats?

Hmm niet gecancelled idd … hahah ik ben dan zo bang dat ze je rond gaan roepen op Hato … dat je de vlucht vertraagd ofzo of dat ze je dan gaan zoeken op het eiland hahaha. Maar goed je zit er nog steeds veilig en wel dus. Wij hebben dus ook een retour voor 2 weken later maar ik ga het dan wel cancellen denk ik, maar goed mss krijg je dan juist weer vragen … Hmm nou nog maar even bekijken. Hahah Matthijs wat doe jij hier op het topic, moet je niet aan het werk? :slight_smile:

hahahahahaha

ja ik moet aan het werk jij toch ook?

Uh … :slight_smile: Curacao hoort een beetje bij mijn werk, toch alles beetje goed bijhouden he en borrels organiseren enzo, ook niet onbelangrijk !

Dat is helemaal waar ja… bij deze goed gekeurd

ik woon bij mn ouders in montana dus dat heb ik ook ingevuld!!!
nou ja id curacao zijn ze al gauw van als je te laat ben mag je niet meer mee, dus zulllen echt geen half uur gaan wachten…het ticket is toch al betaald dus zal hun een wordt wezen of je mee gaat! haahha
mn ouders hebben het 2 jaar ierede keer zo gedaan ,en nooit problemen gehad!
xxx

Maar wonen je ouders echt voorgoed op Curacao? Das wel handig dan ja dat kun je dan gewoon invullen … wij gaan op een park wonen dus dat kunnen wij dan ook gewoon invullen op het ‘visum’ dan liegen we ook niet.

jah idd dan ist geen probleem het gaat erom waar je op het moment gaat verblijven.
mn ouders blijven ook voorgoed jah.
groetjes

En je ouders zijn ook geen Antillianen dus? Wat een bijzondere keus van jullie allebei :slight_smile: Leuk! Wel zo fijn als je ouders ook op Curacao wonen. Een van de redenen dat ik niet voorgoed wil blijven is namelijk mijn moeder … een jaar wordt al rampzalig om haar te missen, voor altijd zou ik dat echt niet kunnen hoor. Als ik er nu al aan denk dat ik strax een jaar zonder mijn moeder wordt … tjee! Dus wel fijn voor je dat zij er ook wonen, kun je toch lekker naar ze toe wanneer je wilt. Hopelijk komt je vriendje ook snel, dan ben je weer compleet :slight_smile:

Ik zie de hele tijd prijzen van rond de € 500,-… Heb ik dan een veel te duur ticket betaald ofzo? Of komt dat gewoon puur omdat ik voor zo’n lange tijd ga?

Voor hoeveel heb jij een ticket gekocht dan? Een ticket voor een jaar was bij ons ook belachelijk duur dus hebben wij een normale retour gekocht en gaan we geen gebruik maken van de retourticket. Op het eiland kopen we dan weer een nieuwe als we terug willen. Dan zijn we rond de 1000 euro per persoon kwijt, nu 499 voor een retourticket maar eigenlijk een enkeltje dus. Maar een enkele reis was en duurder (belachelijk eigenlijk he) en je kan dan moeilijkheden krijgen bij de douane dus hebben we een gewone retour en kopen we na een jaar weer een retourtje om weer naar NL te gaan. Hahaha we moeten dus wel geld op onze rekening houden anders moeten we noodgedwongen op Cura blijven !

Ja en dat lijkt mij echt vreselijk :wink: Ik denk dat je moeder dan de ticket wel betaald die wil echt dat je terug komt.

Ik heb €750,- voor een retourticket betaald… maar ga dus een half jaar…

Is dus wel een normale prijs?