Goedkoopste terugreis-ticket

Wie weet welke maatschappij de goedkoopste enkeltjes aanbiedt als je van Curacao :zon02:terug reist naar Nederland? En welke dagen zijn de goedkoopste reisdagen? >>>
Alvast bedankt!

Hi,

Enkeltjes vanaf Curacao zijn heel moeilijk te krijgen, soms zelfs helemaal niet. Maar het is vaak goedkoper om gewoon een retour te nemen en de terugreis af te zeggen. Ik ben zelf in dec met Arke naar NL geweest en betaalde voor een retour 399 euro all in. Dan hadden we wel rottijden en vlogen we op feestdagen, maar het kan dus al heel goedkoop. Maar er is niet 1 maatschappij die het goedkoopste aanbiedt, de ene dag is KLM beter en dan de andere Arke. Gewoon zoeken op de websites dus of langsgaan op de kantoren (hoewel je dan meer betaald dan wanneer je via internet boekt). Vanuit NL kun je via cheaptickets alles checken, maar vanuit Cura bestaat dat helaas niet.

Wij zitten met hetzelfde probleem.
Mijn zoon komt terug naar Nederland vanuit Curacao
Wie weet waar je het goedkoopst een ticket kan boeken

Gewoon de websites bekijken dus !

Misschien is het een idee om via Venezuela te vliegen.

Curacao - Caracas met vliegmaatschappij Avianca vanaf €120
Caracas - Amsterdam (via Madrid) met vliegmaatschappij Iberia vanaf €380

Vlieg je ongeveer voor €500 >>>

Dit hebben wij snel voor je opgezocht. Als je dit zelf uitpluist, vlieg je ongetwijfeld voor nog minder…

Je kunt eens kijken bij www.kilroytravels.nl die hadden een goedkoop enkelereis ticket met martinair, maar dat staat niet meer op de site. Je zou kunnen bellen met het kantoor voor andere opties.

Inmiddels is hij alweer een aantal weken thuis cheer. Hij heeft 1 les geleerd: Ga niet met Arkefly! Zij overboeken behoorlijk en dan gaan de touroperators natuurlijk altijd voor, dus als enkele passagier kun je lekker een paar dagen wachten voor je weg kan:mad:. Hij heeft uiteindelijk een ander ticket gekocht ( geld teruggevraagd bij Arkefly). De service van Arkefly was slecht, zowel op Curacao als bij de info hier in Nederland, toen we belden over vergoeding etc. Gelukkig was KLM een stuk klantvriendelijker, wel duurder, maar daarmee kwam hij tenminste wél thuis en zij dachten mee in plaats van je af te schepen.
En dan wordt je op Schiphol extra lang ondervraagd en je bagage nog meer binnenstebuiten gekeerd dan anders omdat je zo laat boekte, want dat is verdacht … :mad:

Het overboeken is juist fantastisch, zeker wanneer je tijd hebt. De maatschappij is dan wettelijk verplicht om je een vergoeding te geven, plus de kosten van de overnachting.
In het verleden heb ik mezelf verscheidene malen als vrijwilliger gemeld om achter te blijven i.g.v. overboeking, leverde iedere keer 650 NAF op plus overnachting. Dat laatste had ik niet nodig omdat ik toch naar huis ging, maar die 650 NAF had ik geen bezwaar tegen.
Echter…een maatschappij gaat daar niet mee te koop lopen, dus je moet wel je rechten kennen. Zodra ze doorhebben dat je zeer goed op de hoogte bent laten ze je meestal wel meevliegen en hopen ze dat ze een ander af kunnen schepen.

Overigens heeft de KLM vaak tickets voor 590 euro, vanaf Amsterdam, dus dan hoef je niet over te stappen.
Iberia kun je wel instappen, maar Avianca zou ik mijden, krijg je mij echt niet in.

Papaya, klinkt leuk, maar Arkefly bood een geringe vergoeding aan + dat hij 2 keer per dag op het vliegveld moest verschijnen om te kijken of er plek was in het vertrekkende vliegtuig. Op een daarna ingediende claim is nog geen reactie gekomen, behalve dat ze binnen 6 weken reageren 9 die zijn echter al ruimschoots om). En als je nieuwe baan thuis op je wacht is het niet prettg om dagen later pas thuis te komen.
En hoezo had je die overnachting niet nodig ‘omdat je toch naar huis ging’, je moet toch ergens slapen als je niet mee kunt, tenzij je 3 dagen op Hato wilt bivakkeren…
Nee, voor mij heeft Arkefly afgedaan.:mad: