Ik ben op zoek naar een ticket naar Curacao, maar nu is het stomme dat een retour ticket voor een retour binnen 6 weken goedkoper is dan een enkele ticket. Ik blijf een jaar op Curacao dus heb nix aan het retourtje binnen een maand, maar het scheelt wel heel veel. Ik heb geinformeerd naar tickets met een retour na een jaar en die zijn helemaal niet te betalen. Nu is mijn vraag of het mag om een retour ticket te nemen en geen gebruik te maken van het retouren? Ik wil natuurlijk niet het land worden uitgezet ![]()
Niemand? Ik hoor echt steeds andere verhalen hierover …
Men kan vragen naar je retourticket en dan ben je aardig in de aap gelogeerd wanneer je die niet hebt.
Zou dus maar gewoon een retourticket kopen en de terugreis simpelweg niet gebruiken, is namelijk niet verplicht. Koop gewoon de goedkoopste en dan ben je van alle problemen af. Zou alleen niet op Hato (vliegveld) gaan lopen rondbazuinen dat je er voor een jaar wilt blijven.
Ik weet niet hoe het momenteel is, maar destijds toen ik aankwam kreeg je bij aankomst een stempel in je paspoort wat aangaf dat je voor langere tijd op het eiland kwam. Met je paspoort en dat stempel (plus andere papieren) moest je dan langs het bevolkingsregister. Zonder die stempel kwam je dat niet veel verder.
Maar helaas zijn er ook genoeg voorbeelden bekend van mensen die op Hato aankwamen, vrolijk doorgaven dat ze er kwamen wonen, geen retourticket hadden en het eiland dus niet eens opkwamen.
Dan helpt het af en toe om je gewoon heel dom voor te doen, ‘gut, dat wist ik niet, hoe lossen we dit op ?’ Je geduld zal meermalen op de proef worden gesteld (kan ik je garanderen), maar tel dan tot 100, blijf rustig en vooral beleefd.
Onderdanig doen op Curacao kan soms deuren openen die anders echt gesloten blijven.
Hihi oke dank voor je reactie! Een retourticket is in een aantal gevallen ook goedkoper dan een jaarticket. Ik ga op zoek, dank!