Ik heb een enkele ticket geboekt naar Curacao hier ga ik namelijk voor 5 maanden stage lopen.
Nu heb ik ergens gelezen dat je het land niet word ingelaten als je geen retour ticket heb.
Is dit ook echt van belang of niet want er zijn nog geen voordelige terug tickets beschikbaar die komen nog
Waarom heb je überhaupt voor een enkele ticket gekozen?
Een enkele ticket kost ongeveer netzoveel als een retour ticket!
En omdat je toch maar 5 maanden gaat, had je ook een open ticket voor een 5/6 maanden kunnen boeken, was je veel voordeliger uit geweest.
Geen idee hoe ze bij de douane erover denken over een enkele ticket, ik denk niet dat ze daar een probleem van maken, zolang jij alle papieren gewoon in orde hebt? Maar zal het wel eventjes na vragen, weet ook niet of je via een stage bureau gaat? anders hier eventjes na vraag doen en op internet staat ook veel informatie.
Klopt inderdaad. De enige manier om hier onderuit te komen is om te zeggen, dat je na 5 maanden een tour door Zuid Amerika gaat maken en nog niet weet welk land je als eerste gaat bezoeken. Dan hebben ze er meestal wel begrip voor.
@angelique van de ven
Omdat ik een kortingsbon van 150 euro van arke heb. En ik had het allemaal zitten berekenen met die reisbureau medewerkers en het zou het aller slimste zijn om 2 enkeltjes te kopen dan zou ik in totaal voordeliger uit zijn. beetje ingewikkeld maar het had in ieder geval wel zijn redenen zegmaar.
Die terug tickets zouden normaal gesproken ook nu beschikbaar moeten zijn maar om de een of andere reden zeggen ze steeds maar van niet… en op de site kun je alleen retour boeken. Maar wat ik wel heel raar vind is dat de retourtjes voor in Mei wel beschikbaar zijn maar de enkeltjes niet … ik bedoel dat vliegtuig gaat toch…
@makamba
Hmm bedankt voor je advies! maar dat risico durf ik echt niet te nemen haha!