Elke drie maanden het land uit. Maar hoe zit dat met datum terugticket?

Hallo,

Ik ben van plan vandaag of morgen mijn ticket te boeken voor een verblijf in Costa Rica voor negen maanden, en dit zonder visum.

Ik weet dat ik dan dus elke drie maanden het land uitmoet, naar Nicaragua of Panama bijvoorbeeld.

Maar ik vraag me af of ik er met een ticket met een retourdatum van negen maanden later wel binnen mag?

Weten jullie hier iets van toevallig?
Alvast bedankt!

Groetjes

Pieter

je moet een terugreisticket hebben voor na 90 dagen. Dat kan ook een buskaart zijn naar Nicaragua of Panama.
Wat sommige mensen doen: koop een ( erg dure) complete refundable ticket van San José naar bijvoorbeeld A’dam. Zodra je in Costa Rica aankomt en je de terugreisticket hebt laten zien aan de douane, lever je de ticket in en krijg je al je geld terug. Let op dat de vliegtuigmaatschappij ook een kantoor heeft in Costa Rica.

Bedankt voor de info Otto!

Ik heb reeds een heen en terugreis geboekt, met terugreis negen maanden na heenreis.
Om de terugkeer verplicht na drie maand te omzeilen, heb ik ook een enkel ticket onder voorbehoud besteld bij American Airlines. Dit laatste ticket betreft een vlucht van San Jose naar Brussel.

Dit is waarschijnlijk ook een goede oplossing, of niet?

Bedankt voor de snelle feedback!

Pieter