Ticket enkele reis

Weet iemand of het ook mogelijk is Costa Rica binnen te komen met een enkel ticket AMS-SJO en een flexibel busticket van San José naar de grens met Nicaragua? Dit dus in plaats van een retour ticket. Zal dat ook geaccepteerd worden?
Dit busticket heb ik nog van een paar maanden geleden. Toen kwam ik over de grens met Nicaragua en heb ik destijds aan moeten schaffen voor 25 dollar om zo weer aan te kunnen tonen dat ik Costa Rica weer uit zou gaan. Deze heb ik niet gebruikt tot nog toe.
Ik zal namelijk niks aan een ticket SJO-AMS hebben, vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt.

Groetjes Mélanie

Ik ben bang dat je ze niet laten gaan op Schiphol als je geen retour ticket hebt.
Oplossing:
Je kunt een enkele reis San José - Amsterdam kopen met als reisdatum 90 dagen na aankomst. Deze ticket moet je vlak voor vertrek kopen, op Schiphol laten zien en zodra je in San José bent aangekomen meteen (laten) annuleren. Dat annuleren moet binnen 24 uur geschieden. Vraag er naar bij een reisbureau.
Kies de terugreis datum zorgvuldig, want anders vullen ze bij aankomst in San José in je paspoort een eerdere uitreis-datum in, zodat je bijvoorbeeld maar 30 dagen of 60 dagen mag verblijven in Costa Rica. Je moet altijd op de 91ste dag Costa Rica hebben verlaten.
Of koop een ticket met een open reisdatum. Je zult op een dag weer terug gaan. (Is wel een dure oplossing.)

1 like

Dankjewel voor je reactie en tip. Ik ga het nog eens uitzoeken allemaal.