Hallo,
Even een vraag; ik ga samen met een vriendin backpacken in Midden-Amerika, we starten in Costa Rica en willen in een aantal maanden reizen naar Belize/Mexico. Nu willen we een ticket boeken en we hebben een geschikte vlucht gevonden bij Condor. Alleen…we krijgen de melding dat je een retourticket en/of visum moet kunnen tonen bij aankomst. Heeft iemand hier ervaring mee? We willen juist geen retourticket omdat we niet precies weten wat onze route gaat zijn, hoelang we erover doen en vanwaar we terugvliegen. We horen het graag! En mocht iemand nog een leuk, kleinschalig hostelletje weten in San Jose…tips zijn welkom! :dag:
Ps; Tips/ervaringen over route zijn ook welkom!
Je moet inderdaad een retourticket laten zien die een maximale reistijd geeft van 3 maanden.
Je krijgt hier een visum van maximaal 3 maanden.
Maar als je een flexibel ticket neemt, kun je de vertrekdatum aanpassen wanneer je wilt.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Tickets kopen tegen de laagste prijs:
Heb je Google Chrome op jouw computer?
Ja? Prima!
Want dan gaan we de goedkoopste prijzen vinden voor een ticket.
Open Google Chrome en zet deze vervolgens in de "Incognito stand".
Daarmee voorkom je dat er cookies op jouw computer achterblijven nadat je Google Chrome weer hebt afgesloten.
Waarom is dit belangrijk? Cookies verraden jou als je een volgende keer weer op zoek gaat naar prijzen voor tickets.
De website die je vorige keer opende weet aan de hand van die cookie die is achtergebleven op jouw computer dat je op zoek bent naar een ticket naar Costa Rica op die datum. Die website gaat je dus niet meer de goedkoopste tarieven laten zien, want ze weten dat je interesse hebt.
Hoe zet je Google Chrome op de Incognito stand?
Helemaal rechts boven in de browser zie je drie streepjes staan. Klik daarop. Er komt een venster en kies dan voor ***Nieuw Incognito Venster*** of Ctrl+shift+N.
Zo, nu kunnen we incognito de website https://www.google.nl/flights/ openen.
En het wijst zich van zelf.
Grappig is dat als je eenmaal Amsterdam en SJO (=San José) hebt ingevuld je dan bij vertrekdatum per maand een overzicht krijgt op welke dag de goedkoopste tickets te koop zijn.
Je ziet dat een paar dagen eerder of later je zo €200 tot €300 kan schelen.
Flexibele tickets kopen wordt ingewikkelder. Dan zul je toch contact moeten opnemen met een vliegticket bureau. En die zijn zeker niet goedkoper.
Hostels vind je op bijvoorbeeld op deze site
Goede reis!
Ik ga t zeker uitproberen!
Bedankt Johan,
we zijn ons nu aan het orienteren om toch maar een ticket terug te boeken vanaf Cancun(mexico), eventueel wijzigbaar zodat we onze route nog kunnen aanpassen!
Ik ben wel een “goedkope tickets speurder” dus dat komt helemaal goed Otto! Vooralsnog staat de prijs op €395;) En een hostel zoeken is geen probleem, maar ik vind het altijd leuk om in hostelletjes te verblijven die niet zo bekend zijn en waar mensen leuke ervaringen mee hebben, vandaar mijn vraag!
Zoals ik lees zijn de visa voor deze landen allemaal verkrijgbaar aan de grens, wat is jullie ervaring hiermee? En wat is de ervaring met Malaria in dit gebied? Eeuwige discussie is weer gestart, wel of geen pillen slikken…?
Alvast bedankt!
groetjes Rieneke