Half jaar naar het buitenland

hallo:D
ik heb een vraagje en hoop dat er iemand is die het kan beantwoorden…

Ik zit nu in mijn laatste jaar van de middelbare school en wil volgend jaar gewoon ff iets anders doen…
ik ben dus van plan om eerst een half jaar nog gewoon hier (in Nederland) te gaan werken en dan een half jaar naar het buitenland te gaan en daar dan te gaan werken…

Ik heb een tip gekregen om naar Curacao te gaan en dat lijkt me ook eigenlijk wel heel erg leuk…
maar kan je een vliegticket kopen waarbij er een halfjaar verschil zit tussen vertrek- en retourdatum? En zo ja, waar kan dat??

heeeeeeel erg bedankt alvast als je hierop reageert:D

Bij KLM kun je tickets kopen met geldigheid van half jaar tot een jaar… Deze tickets zijn wel wat duurder… Wat je ook kan doen goedkoper ticket boeken en dan gewoon neit terug gaan op de retourdatum en een ticket vanuit curacao boeken…

Maatschappijen als KLM zijn ineens stervens duur als je een enkele ticket wilt boeken (want eigenlijk boek je kennelijk een open ticket).
Wellicht dat sommige budgetmaatschappijen wel de optie bieden om enkelereistickets te kopen.

Alternatief is om een retourticket te boeken die net onder die 6 maanden blijft. Of inderdaad twee retourtickets kopen en telkens niet op komen dagen voor de retourvlucht.

Hoi,

Ik weet niet of je al iets besloten hebt, maar net als in mijn geval, zou ik in jouw geval ook hetzelfde doen, namelijk:

‘Ga naar een reisbureau en boek daar je retourticket, met een gap van 6 maanden, NIET via KLM, maar via een andere maatschappij, het liefst buitenlands, want die chargen je niet voor de lange verblijftijd! Zo heb je vluchten die via Suriname, Amerika, Mexico, enz, enz gaan!’

Succes met de zoektocht en alvast een hele fijne tijd toegewenst!